رضائیان زاده خبر داد؛

افزایش پوشش شناسایی بیماران مبتلا به دیابت در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش پوشش شناسایی بیماران مبتلا به دیابت خبر داد و گفت: ۵۰ درصد افراد مبتلا به این بیماری در یک سال‌ اخیر شناسایی شده اند.

دکتر عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت مراقبت بیماران مبتلا به دیابت، اظهار کرد: افزایش پوشش شناسایی این بیماران، یکی از اهداف مهم خدمات مراقبتی سطح اول است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش پوشش شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و شناسایی حدود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در سال‌های اخیر (دستیابی به ۵۰ درصد حد انتظار شناسایی بیماران)، نیاز به ارتقا و تغییر الگوی ارائه خدمت به شکلی که با نیاز‌ها و انتظارات روزافزون این تعداد از بیماران در مناطق مختلف شهری و روستایی استان پهناور فارس تطبیق یابد، امری لازم و ضروری است. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در همین رابطه و به منظور شناسایی و مراقبت بیماران، برنامه‌هایی مانند تقویت تیم ارائه دهنده خدمت، ارتقای آگاهی بیماران، افزایش دسترسی به خدمات، تسهیل فرآیند ارائه خدمات و تامین تجهیزات ضروری طراحی و اجرا شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: انجام آزمایش «HbA۱C» به عنوان یک آزمایش خون بسیار رایج و مهم در ارزیابی روند مراقبت و مدیریت درمان دیابت به علت محدودیت دسترسی به روش استاندارد این آزمایش در برخی مناطق و هزینه بالای انجام آن در بخش خصوصی، انجام این آزمایش در سال‌های اخیر با چالش‌هایی روبرو بوده است که با اتخاذ تدابیری مانند آگاه سازی بیماران، نمونه گیری سیار از بیماران به ویژه در مناطق روستایی و دور دست و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دسترسی مطلوبی برای بیماران فراهم شد.

رضائیان زاده بیان کرد: با انجام این اقدامات شاهد رشد ۵۵ درصدی در پوشش انجام این آزمایش در یک سال اخیر در مقایسه با سال قبل بوده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار