دامی که واتس اپ برای کاربران اندروید پهن کرد

یک لینک مخرب در واتس اپ می‌تواند گوشی اندروید را غیرفعال کند.

کارشناسان درباره وجود یک لینک مخرب در واتس اپ هشدار داده اند که در صورت کلیک کردن، می‌تواند فورا گوشی اندرویدی را غیرفعال کند.

براساس گزارش‌ها، این لینک در نسخه اندروید واتس اپ در حال پخش است و اگر روی آن کلیک شود، به محض باز کردن یک چت گروهی یا فردی که حاوی آن است، گوشی شما از کار می‌افتد. بعد از آن برنامه به طور معمول ریستارت می‌شود، مگر این که تاپیک را دوباره باز کنید.

این پیوند شما را به صفحه تنظیمات برنامه می‌فرستد و برای کسانی که از میانبر استفاده می‌کنند مضرتر می‌شود. کاربر توئیتر BruteBee برای اولین بار این مشکل را کشف کرد، در حالی که Android Authority تأیید کرده که نسخه ۲.۲۳.۱۰.۷۷ این برنامه نسخه‌ای است که در حال حاضر تحت تأثیر قرار گرفته است، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا نسخه‌های دیگر در معرض این پیوند مخرب قرار گرفته اند یا خیر.

این پیوند شبیه باگ قبلی است که در آن یک پیوند یا تصویر بی ضرر ویژگی مخربی را پنهان می‌کند که گوشی شما را خراب می‌کند و باعث خرابی آن می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود که در سال ۲۰۱۸، حداقل دو مورد از آن‌ها وجود داشت و در سال ۲۰۲۰، مجموعه دیگری از بمب‌های متنی یا "کد‌های خرابی" یک حلقه خرابی را راه اندازی کرد.

این مشکل به احتمال زیاد ناشی از نحوه حل کردن URL کوتاه شده توسط واتساپ است. اگرچه هنوز هیچ رفع رسمی برای این باگ وجود ندارد، اما راه حلی برای این مشکل وجود دارد. به نظر می‌رسد واتس اپ وب از تأثیرات پیوند مصون است، بنابراین اگر خود را قربانی خرابی مداوم تلفن می‌بینید، از طریق مرورگر خود وارد حساب کاربری خود شوید و پیام حاوی پیوند را حذف کنید.

از نظر فنی، این بدان معنا است که می‌توانید با خیال راحت پیوند را از طریق واتس اپ وب ارسال کنید، اگرچه به گفته تک رادار، ممکن است انجام این کار تا زمانی که خطا به طور کامل برطرف نشود، عاقلانه نباشد.

برچسب ها: واتساپ ، هک اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۰:۱۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
خوب
آخرین اخبار