استاندار سیستان و بلوچستان:

احتمال افزایش زائران پاکستانی اربعین از مبادی ورودی مرزهای استان وجود دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طبق پیش بینی‌ها، امسال شاهد افزایش ورود زائران پاکستانی اربعین حسینی از مبادی ورودی مرزهای استان خواهیم بود.

 روابط‌ عمومی استانداری، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه  ستاد اربعین حسینی که در محل پایانه مرزی ریمدان برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران ستاد اربعین در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته به دلیل عدم توافق کشور پاکستان با عراق و همچنین  وقوع حادثه سیل در کشور پاکستان تعداد کمتری از زوار پاکستانی در مراسم‌پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند.

محمد کرمی با اشاره به توافق حاصل شده بین کشور پاکستان و عراق بیان داشت: اما امسال شاهد ورود زوار بیشتری از این کشور خواهیم بود بنابراین باید آمادگی لازم برای پذیرایی از زوار اربعین را داشته باشیم.

 وی در ادامه با اشاره به دلیل قیام امام حسین (ع) که فرمودند: «من برای احیای دین جدم، حضرت محمد(ص)قیام کردم»، اذعان کرد: راهپیمائی باشکوه اربعین هم برای احیا و زنده نگه داشتن دین مبین اسلام است.

قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان نیز  امسال شاهد ورود تعداد بیشتری از زوار پاکستانی به کشور از طریق این پایانه خواهیم بود اظهار داشت: برنامه ریزی و تمهیدات لازم در پایانه مرزی ریمدان برای تردد و خدمات دهی بهتر به زائران پاکستانی اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین این اداره کل افزایش ایمنی تردد زوار را از طریق انجام اقدامات راهداری نظیر ایمن سازی و روکش آسفالت کریدور اربعین در دستور کار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار