وقوع ناپایداری‌های جوی و وزش باد پدیده غالب در کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا آخر هفته شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی و وزش تند باد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

محمد امین دریافر با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، کمی ابری تا ابریست، گفت: تا آخر هفته در ساعات بعدازظهر شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش تند باد‌های لحظه‌ای در سطح استان دور از انتظار نیست.

او افزود: طی این مدت با توجه به نوع بارش‌ها، رگبار‌های پراکنده باران که باعث جاری شدن روان آب ها از بالا دست، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن مسیل‌ها می شوند، دور از انتظار نیست.

دریا فر تصریح کرد: وقوع این ناپایداری بیشتر در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب غرب استان است که امروز شمال استان خصوصا شهرستان‌های بافت و رابر را نیز در برمی گیرد.

او بیان داشت: وزش باد و گردوخاک در مناطق شرقی استان، باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی و افزایش غلظت غبار می شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان کرمان به ثبت رسیده است.

او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۷ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار