ایجاد بستر جدید برای احیای معنویت

نماینده ولیّ‌فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی (ره) بستر جدیدی برای احیای معنویت و ارزش‌های اسلامی ایجاد کرد.

ایجاد بستر جدید برای احیای معنویت

امام خمینی (ره) بستر جدیدی برای احیای معنویت ایجاد کردبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیت الله قربانعلی در‌ی نجف آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) بستر جدیدی برای احیای معنویت، ولایت، قرآن و ارزش‌های اسلامی ایجاد کرد.

 آیت الله در‌ی امروز یکشنبه در آیین سی و چهارمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین، افزود: در آستانه سی و پنجمین سالروز ارتحال امام راحل بیش از میلیون‌ها نفر پس از همه‌گیری کرونا در کنار رهبر معظم انقلاب در مرقد ایشان حضور یافتند و بار دیگر با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و جانشین برحقش تجدید بیعت کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم ایران از سال ۱۳۴۲ تا ۱۴۰۲همچنان در مقابل تمام دسیسه‌ها مقاومت کردند و این مقاومت را تا ظهور امام عصر ادامه می‌دهند.
آیت الله دری نجف آبادی ابراز داشت: در کنار مراسم باشکوه سالگرد ارتحال در مرقد امام راحل و سراسر ایران و کشور‌های مختلف اسلامی و غیراسلامی مراسم باشکوهی نیز هرساله در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهر هزار شهید و استان مفاخر و تاریخ ساز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین با حضور مردم و هیات‌های عزاداری برگزار می‌شود.

امام جمعه اراک یادآور شد: پارسال نیز هفته فرهنگی خمین در این مکان تاریخی و معنوی برگزار شد و اقدامات برگزار کنندگان این هفته قابل تقدیر است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به شهادت پدر امام خمینی (ره) توسط جنایتکاران گفت: حوادث دلخراش سال‌های قلدری رضاخان زمینه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و برداشتن گام‌های بزرگ را در امام راحل فراهم کرد.

وی افزود: پس از آیت الله بروجردی با وجود اینکه مجلات بسیاری امام را برای مرجعیت معرفی کردند، اما امام هرگز مدعی مرجعیت نبود.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امام راحل در ماجرای انجمن‌های ایالتی و ولایتی که به دنبال حذف قرآن، اسلام، ارزش‌های اسلامی، مجلس و قانون و قانونگذاری بود، وارد صحنه شد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام خمینی (ره) متوجه شد پس از رحلت آیت الله بروجردی، رژیم طاغوت فرصت برای از بین بردن معیار‌های دینی پیدا کرده است و سخنرانی‌های امام راحل رژیم را مجبور به عقب نشینی کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه هسته اصلی انقلاب از سال ۱۳۴۲ شکل گرفت، گفت: سخنرانی‌های قاطع امام راحل در عاشورا و وقایع مهم تاریخی سبب حرکت مردم شد.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) نشان داد دین وسیله جهاد، مجاهدت، شهادت در راه خدا، امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فتوای جهادی مقام معظم رهبری و آیت الله سیستانی عراق را نجات داد و داعش و تجزیه طلبان را نابود کرد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: عظمت آفرینی فلسطین با قدرت در مقابل اسرائیل به برکت خون شهدا است و مسیر ملت‌های آزادی خواه لبنان، سوریه و فلسطین را در جهاد و شهادت تثبیت کرد.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به ملت ما وحدت و شرف داد و دست استکبار و استعمار را قطع کرد و زمینه رشد را در زمینه‌های مختلف فراهم کرد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: پیشرفت‌های پزشکی، صنایع نظامی و دفاعی، میلیون‌ها دانش آموخته دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی، مردم سالاری دینی از برکت قیام امام راحل است.

وی توضیح داد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و قوای سه گانه، نیرو‌های مسلح و مردم باید برای حل مشکلات کمک کنند و از طرفی با رویکرد جهاد تبیین زمینه آگاه‌سازی تخریب کنندگان و فریب خوردگان فراهم شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به شعار امسال گفت: استان مرکزی برای تحقق این شعارظرفیت دارد.

وی افزود: نمایندگان با هم همکاری کنند و انتظارات غلط باید اصلاح شود و همه باید در تولید ناخاصل ملی نقش داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: امام راحل راه را به ما نشان داد و یاد داد که ما می‌توانیم و امروز قدرت مطلق منطقه هستیم و با همت‌های بلند می‌توان بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بی بند باری پیروز شد.

وی با تاکید بر اینکه سوء تدبیر‌ها باید به تدبیر تبدیل شود، اظهار کرد: جانشنین امام راحل با تمام وجود مسیر امام را ادامه دادند

برچسب ها: امام ، ارتحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.