حمایت مردم مهمترین عامل در پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره)

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌کل قوا گفت : حمایت مردم مهمترین عامل در پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) در بین انقلاب‌های توحیدی و معاصر بوده است.

حجت الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌کل قوا در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران که در مسجد جامع شهر کرمانشاه با حضور مسئولان استانی برگزار شد، گفت : اگر به انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که موفق‌ترین انقلاب در عصر معاصر بوده است.

وی افزود: هر انقلاب برای پیروزی و استمرار باید پنج مرحله بسترسازی، پیروزی، استقرار، استکمال و استمرار را طی کند که انقلاب اسلامی این مراحل را با موفقیت طی کرده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌کل قوا تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن کریم انقلاب هر یک از پیامبران الهی در مرحله‌ای متوقف شده است، اما امام خمینی (ره) فرمودند ملت ما از امت‌های پیشین برتر هستند.

سعیدی بیان کرد: امام خمینی (ره) در سال ۴۲ مقدمات شکل گیری انقلاب را آماده کردند و آرمان‌های این انقلاب را برای مردم بازگو کردند و در ابتدا خواص جامعه و سپس مردم به ایشان پیوستند و سال ۵۷ نقطه اوج انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه هر انقلاب ۲ رکن اصلی دارد، ادامه داد: رکن اصلی هر انقلاب وجود یک رهبری الهی و رکن دوم همراهی مردم با وی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌کل قوا با اشاره به حمایت مردم از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، گفت: زمانی که رژیم پهلوی برای شکست انقلاب حکومت نظامی اعلام کردند امام راحل (ره) یا یک پیام حکومت را شکست داد.

سعیدی با بیان اینکه استقرار یکی از ویژگی‌های انقلاب است، خاطر نشان کرد: حکومت حضرت عمران در این مرحله متوقف شد، اما مردم به رهبری امام خمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس دشمن را شکست دادند که یکی از فرمان‌های مهم امام راحل (ره) شکست حصر آبادان بود که توسط رزمندگان به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) توانست یک دهه با تقابل نظامی مقابله کند، تاکید کرد: همراهی مردم و استقامت در مسیر پیروزی و استقرار از عامل‌های مهم پیروزی انقلاب بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌کل قوا با اشاره به رحلت امام خمینی (ره) و تشییع با شکوه پیکر ایشان، عنوان کرد: امروز بعد از سال‌ها مردم به مرقد ایشان برای تجدید بیعت مراجعه می‌کنند و در کنار آن با مقام معظم رهبری بیعت می‌کنند که جانشین شایسته‌ای برای امام بوده‌اند.

سعیدی ادامه داد: مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته با رهبری حکیمانه خود انقلاب را در زمان‌ها و برهه‌های مختلف هدایت کرده‌اند و هوشیاری ایشان نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه کسی منکر مشکلات اقتصادی در جامعه نیست، گفت: با وجود مشکلات فراوان مردم در رویداد‌های مختلف حمایت خود را از نظام اسلامی و رهبری بیان کرده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.