برپایی ۶ بیمارستان صحرایی در محدوده حرم امام (ره)

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در مراسم سالگرد حضرت امام (ره)، ۱۲ درمانگاه، ۲۰ اتوبوس آمبولانس و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس مستقر شده اند.

سعید کریمی با اشاره به آمادگی بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و اورژانس جهت ارائه خدمات به زائران حرم امام خمینی (ره)، گفت: حدود ۲۳۰۰ نفر کادر بهداشت و درمان در محوطه حرم مستقرند که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر پزشک هستند.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به این که برای این مراسم ۶ بیمارستان صحرایی مستقر شده است افزود: ۱۲ درمانگاه، ۲۰ اتوبوس آمبولانس، ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و نیز دیگر وسایل خدمت رسان همچون موتورلانس در حرم مستقر شده اند.

کریمی ادامه داد: از نظر خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان همه چیز مهیاست و امیدواریم که هموطنان ما نیازی به خدمات درمانی نداشته باشند، اما همکاران ما آماده هستند تا در صورت نیاز مردم عزیز، خدمات درمانی لازم را ارائه کنند.

وی با اشاره به این که از نظر بهداشتی تیم‌های بهداشت از سه دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران مستقر هستند اظهار کرد:  بهداشت آب، غذا و محیط را کاملاً کنترل می‌کنیم. همه تیم‌ها با آمادگی برای ارائه خدمات به زائرینی که برای زیارت مرقد حضرت امام (ره) و شرکت در مراسم ملکوتی مراجعه می‌کنند، آماده هستند و هیچ مشکل بهداشتی درمانی وجود ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تیم‌های اورژانس نیز مستقر شده و یک اتحاد کامل بین بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و اورژانس وجود دارد.

وی تاکید کرد: همکاران ما از هر سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران حضور دارند. همچنین همکاران بهداشت و درمان سپاه، ارتش و نیز تأمین اجتماعی، فراجا، دانشگاه علوم پزشکی البرز و تمامی واحد‌های مرتبط با بهداشت درمان نیز با تمام قوا جهت خدمت رسانی به زائران حضور فعالی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار