نصیرزاده: باشگاه های پرخرج بابت سقف بودجه آسیب نمی بینند/ تراکتور مشکلی برای بستن قرارداد ریالی ندارد

سرپرست کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال درباره تعیین سقف بودجه و عقد قرارداد ریالی با خارجی‌ها توضیح داد.

هوشنگ نصیرزاده سرپرست کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره آئین نامه جدید نقل و انتقالاتی و انتقاداتی که در مورد تعیین سقف بودجه مطرح شده است، بیان کرد: دوستان لطفا  یک بار دستورالعمل جدید را بخوانند. ۲۷۳۰ میلیارد تومان پارسال صرف خرید بازیکنان و مربیان شده است که ۱۲۰۰ میلیاردش را ۳ باشگاه خرج کردند و این سقف بودجه برای این ۳ باشگاه که زیاد خرج کردند ۵۰ میلیارد بیشتر است.

او افزود: اگر  درست آئین نامه را بخوانند طوری تنظیم شده است که باشگاه‌های پر خرج آسیب نبینند. این اعتراضات بی مورد است. وقتی آن‌ها اعتراض می‌کنند ما می‌فهمیم که اصلا آئین نامه جدید خوانده نشده است. یک مقدار مربیان معترض با مدیران خود نیز هماهنگ کنند چرا که مدیران آن‌ها مشکلی با این موضوع ندارند. یک مربی می‌آید در تلویزیون اعتراض می‌کند آن مربی حداقل مطالعه کند. سقف بودجه در دنیا وجود دارد یعنی آداب شرکت در مسابقات فوتبال جهان به شکلی است که معلوم است چقدر پول دارند چقدر می‌خواهند خرج کنند.

اهدای هر چیزی غیر از پول هم جزو بودجه باشگاه ها حساب می شود 

نصیرزاده درباره اینکه سقف بودجه باعث بستن قرارداد‌های زیر میزی نمی‌شودو شاهد اهدای فولاد و آهن نخواهیم بود، گفت: نه، اشکال ندارد به جای پول چیز دیگری بدهند و جزو بودجه حساب می‌شود. در دنیا نیز مشکل ندارد و بعضی‌ها اتومبیل و منزل به جای پول می‌دهند. جمع این هزینه‌ها نباید بیشتر از بودجه تعیین شده باشد.

صرف هزینه بیش از بودجه با جریمه مواجه می شود 

او درباره اینکه با تیم‌هایی که سقف بودجه را رعایت نکنند چه برخوردی  می‌شود و ضمانت اجرا وجود دارد، بیان کرد: آئین نامه اش در حال تدوین است و احتمالا هر تیمی بیش از بودجه خرج کرد ۲ برابر آن جریمه می‌شود.

تلاش می کنیم تا اخباری را حفظ کنیم 

 مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره وضعیت نقل و انتقالاتی این تیم اظهار کرد: نقل و انتقالات ما شروع شده و در حال رایزنی با نفرات مدنظر سرمربی تیم هستیم. همچنین با بازیکنانی از جمله اخباری که قراردادشان تمام شده در حال مذاکره هستیم تا حفظشان کنیم.   

او ادامه داد: خمز لیست مدنظرش را به باشگاه داده است و ما براساس آن با بازیکنان مذاکره می‌کنیم تا رضایتشان را جلب کنیم. البته چند بازیکن مدنظر سرمربی تیم با باشگاه خود قرارداد دارند و امکان جذبشان وجود ندارد.

 در تیرماه اردوی  ۲ هفته ای در استانبول خواهیم داشت 

نصیرزاده درباره زمان برگزاری اردوی تراکتور گفت: طبق برنامه تمرینات تیم ما از ۱۰ تیرماه شروع می‌شود و بعد از ۵ روز برای برگزاری اردوی ۲ هفته‌ای با پرواز اختصاصی  راهی استانبول می‌شویم و در یکی از  کمپ‌های این کشور تمرین می‌کنیم تا برای مسابقات فصل آینده آماده شویم.

باشگاه تراکتور مشکلی برای بستن قرارداد ریالی با خارجی ها ندارد

مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره اینکه این باشگاه برای بستن قرارداد ریالی مشکلی ندارد، گفت: ما مشکلی نداریم. بازیکنان خارجی ما از قبل قرارداد بستند و این موضوع  برای آینده است. ما باشگاه خصوصی هستیم و ارز را خودمان می‌گیریم و از دولت ارز نمی‌گیریم. اگر ما ریالی هم با خارجی‌ها ببندیم مشکلی برای پرداخت نداریم و به راحتی می‌توانیم پرداخت کنیم.

نصیرزاده درباره اینکه از عملکرد تیم تراکتور در لیگ بیست و دوم رضایت دارد، گفت:  بله با وجود اینکه از اول تا پایان لیگ از نظر تعداد نفرات در خط دفاع تیممان نقض داشت  با این اوصاف راضی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار