در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد فرصت اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در سال گذشته، برای ۳۰۶ فرد دچار آسیب دیده اجتماعی فرصت شغلی ایجاد شده است.

 احمد احمدی صدر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یکی از نیاز‌های افراد آسیب دیده اجتماعی پس از رفع مشکلات، اشتغال است. به همین منظور اقدامات قابل توجهی در دستور کار سازمان قرار گرفته از جمله ایجاد و ارتقاء فرصت‌های شغلی که از طریق ۲۸ پایگاه خدمات اجتماعی در سطح کلانشهر تهران فراهم شده است.

وی افزود: برای اشتغال افراد آسیب دیده اجتماعی، مددکاران به چند روش فعالیت می‌کنند. نخست پس از پایش‌های اولیه با همیاری خیرین شرایط اشتغال برای این افراد فراهم می‌شود. در مدل دوم با همکاری بنگاه‌های اقتصادی، این افراد برای اشتغال معرفی و به شکل مستقیم شرایط شغلی برایشان فراهم می‌شود و در شکل سوم نیز این افراد به صورت رایگان به مجموعه‌های کاریابی معرفی می‌شوند.

احمدی صدر همچنین عنوان کرد: برنامه ریزی بسیار خوبی در حوزه اشتغال افراد آسیب دیده و بهبود یافته از اعتیاد انجام شده که جا دارد در این خصوص سایر دستگاه‌های متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز به موضوع ورود و مشارکت کنند.

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: بخشی از پایگاه‌های خدمات اجتماعی در کلانشهر تهران زیر نظر مستقیم سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و بخش دیگر نیز از سوی شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه اداره می‌شوند که طبق آمارها، بیشترین خدمات اشتغال آفرینی برای افراد آسیب دیده از سوی پایگاه‌های خدمات اجتماعی سازمان صورت گرفته است.

برچسب ها: اشتغال زا ، شغل ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار