نیاز کشور به افزایش ۵ برابری زراعت چوب

مجری طرح زراعت چوب گفت: از مجموع ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب چوب مورد نیاز، ۲ میلیون متر مکعب در اراضی ملی و طرح‌های زراعت چوب توسط بخش خصوصی و مردم تامین می‌شود.

آقای کامران پور مقدم گفت: در بحث زراعت چوب، نیاز کشور به مواد اولیه چوبی ۵ تا ۶ میلیون متر مکعب در سال است، چنانچه قرار باشد کارخانجات صنایع چوبی با حداکثر ظرفیت کار کنند، ظرف چندسال آینده بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب چوب و مواد اولیه چوبی مورد نیاز است.

به گفته او، اکنون از مجموع ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب چوب مورد نیاز، ۲ میلیون متر مکعب از طرح‌های زراعت چوب در اراضی ملی و طرح‌های زراعت چوب توسط بخش خصوصی و مردم و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

پورمقدم ادامه داد: برای توسعه زراعت چوب از طرف دولت با تامین زیرساخت‌ها باید حمایت بیشتری صورت گیرد به طوریکه تامین آب این طرح از محل زراعت چوب صورت گیرد که با تسهیل این شرایط، تامین آب به میزان کافی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مجری طرح زراعت چوب گفت: با توجه به نیاز بازار چوب به مواد اولیه و ایجاد انگیزه اقتصادی برای بسیاری از افرادی که اراضی شخصی در اختیار دارند، استفاده از گونه‌های سریع الرشد تاثیر بسزایی دارد. بر این اساس در برنامه کاشت مردمی یک میلیارد درخت برنامه‌ریزی شده که کار جنگلداری و درختکاری در قالب زراعت چوب انجام شود.

به گفته او، در نهالستان‌های دولتی از شهریور سال گذشته برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است. برای تامین نهال طرح زراعت چوب، لازم است به میزان قابل توجهی ۵ تا ۶ برابر سال‌های گذشته، نهال زراعت چوب در نهالستان تولید کنیم که بدین منظور پیش‌بینی می‌شود جهش قابل توجهی در طرح زراعت چوب داشته باشیم.

مجری طرح زراعت چوب گفت: قرار است در برنامه مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون اصله برای نهال زراعت چوبی در اختیار مردم قرار بدهیم تا با مشارکت مردم بتوانیم جایگاه اقتصادی این طرح را ارتقا بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
خرید تضمینی چوب از فعالان بخش زراعت چوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
کاشت درخت صنوبر اصلاح شده در کنار رودخانه ها و مسیل ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
دادن کود و سم رایگان به فعالان زراعت چوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران و فعالان زراعت چوب ضروری است . ارائه نهال رایگان ضروری است .
آخرین اخبار