کنترل هجوم ملخ به روستا‌های سعادت‌آباد سمیرم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:هجوم ملخ‌های مراکشی در اراضی و مراتع روستای چهارراه بخش پادنای شهرستان سمیرم در حال کنترل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون مبارزه با ملخ‌های مراکشی در سطح ۱۲۰۰ هکتار در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون، کاشان، شهرضا و اراضی شهر گز اجرایی شده و با احتساب منطقه سمیرم مطابق پیش‌بینی‌ها تا یک ماه آینده عرصه مبارزه به دو هزار هکتار افزایش می‌یابد.

منصور شیشه‌فروش با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با آفت از طریق سم‌پاشی توسط تیم مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان، افزود: هجوم ملخ‌های مراکشی در اراضی و مراتع روستای چهارراه بخش پادنای شهرستان سمیرم در حال کنترل است.

او ادامه داد: این آفت مهاجم و سریع پرواز بوده و تراکم آن در هر مترمربع ۳۰ عدد حشره است، ملخ مراکشی از دسته آفات پلی‌فاژ و همگانی بوده که باید قبل از رسیدن به مزارع و بروز خسارت به محصولات کشاورزی کنترل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امسال آفت ملخ‌های مراکشی از سمت اراضی مجاور در شهرستان لردگان چهار محال و بختیاری وارد منطقه اصفهان شده ، افزود: سطح مبارزه با ملخ طی سال گذشته در استان ۱۰ هزار هکتار برآورده شده بود.

شیشه فروش با اشاره به هجوم ملخ به روستا‌های سعادت‌آباد سمیرم، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مبارزه با ملخ در سطح ۱۲۰۰ هکتار در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون، کاشان، شهرضا و اراضی شهر گز انجام و با احتساب منطقه سمیرم پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده سطح مبارزه به دو هزار هکتار افزایش یابد.

او خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم از طریق فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین نیاز‌های مربوط با مبارزه از جمله تأمین آب، سم، دستگاه‌های سم‌پاش به عمل آمده است.

منبع: ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار