کمک به ثبات بازار سرمایه با قرار داد آتی سهام

رئیس سازمان بورس گفت: راه اندازی قرار داد آتی سهام به ثبات بیشتر بازار کمک خواهد کرد.

آقای عشقی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت: در این دو سال اتفاقات زیادی رخ داده و فرصت ارزشمندی است تا فعالان بازار سرمایه بتوانند از نوآوری ها و پیشرفت هایی که داشتند، رونمایی کنند.

او افزود: این‌نمایشگاه فرصت طلایی برای افزاش دانش سرمایه گذاری برای عموم مردم و فعالان خواهد بود، سواد مالی یکی از مولفه های مهم قرن حاضر است. ما یک مرکز افکار سنجی راه اندازی کردیم تا بحث سواد مالی سنجش شود و بر اساس آن‌برنامه های خود برای توسعه در بخش های مختلف را به عمل آوریم.

عشقی گفت: در صنعت مالی بخش خصوصی جایگاه ویژه ای دارد، بخش عمده خدمات بازار سرمایه توسط بخش های خصوصی ارائه می شود. به طور مثال کارگزاری ها از این دست هستند اگر بخواهیم مقایسه داشته باشیم در کارگزاری ها در ۱۰ سال پیش برترین کارگزاری ها عمومی بودند، اما اکنون رد کمرنگ تری دارند که این نشان می دهد بخش خصوصی خوب پیشرفته است نمایشگاه فرصت خوبی است تا شرکت ها توانمندی های خود را ارائه دهند.

به گفته او، در چند سال گذشته اکثر نوآوری های بازار سرمایه توسط بخش خصوصی بوده است؛ بنابراین بخش خصوصی نقش پررنگی دارد و از آن حمایت می کنیم ارائه مجوز های مختلف بیانگر این حمایت است.

او گفت: نقش بازار سرمایه در رشد اقتصادی مشخص است، اعتقاد داریم‌مردم سازی اقتصاد تنها راه رشد تولید است به همین سبب امسال پذیرش بخش خصوصی واقعی در بازار سرمایه را یکی از اهداف خود قرار داده ایم. در بخش انتشار اوراق اسلامی تاکید بر بخش خصوصی داریم و امسال برنامه داریم حجم اوراق بدهی برای تامین مالی افزایش دهیم و شرکت ها می تواند برای تامین مالی از آن استفاده کنند. در بحث پذیرش شرکت های خصوصی هم تلاش جدی شد و از اولویت های اصلی پذیرش این شرکت است که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم و به امید خدا ادامه پیدا خواهد کرد.

عشقی می گوید: الکترونیکی شدن اکثر مجوز ها را داریم، امسال بحث صندوق های بازنشستگی تکمیلی را شروع خواهیم کرد امیدداریم در چند روز آینده سه موافقت اصولی برای این صندوق ها داشته باشیم یکی از دغدغه های جدی بحث دو طرفه شدن بازار بود که بحث قرار داد آتی سهام راه اندازی خواهد شد که قطعا به ثبات بیشتر بازار کمک خواهد کرد، البته که ابزار پیچیده ای است و صندوق ها می توانند از این ابزار استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
بیش از ۳ سال است بورس منفی و در حال درجا زدن و بی ارزش کردن سرمایه های با ارزش سرمایه گذاران بوده است و در کنار آن در این مدت قیمت کالاها هر روزه رشد قیمتی داشته و دارد رشدی بین ۱۰ تا بیش از ۳۰ برابری حق الناس نیست
آخرین اخبار