استاندار سیستان و بلوچستان:

راه‌آهن چابهار به خاش تا پایان امسال افتتاح می شود

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به توافقات صورت گرفته با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ راه‌آهن چابهار_خاش افتتاح خواهد شد.

  روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ای که با حضور سردار فدوی، جانشین کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندر چابهار برگزار شد، اظهار داشت: توسعه ارتباطات تجاری  و گسترش مبادلات مرزی با کشورهای جهان از طریق مرزهای خاکی و آبی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی بیان داشت: در سفر اخیر وزیر صنعت و معدن هیأت حاکمه افغانستان در زمینه ترانزیت کالاهای وارداتی از کشور افغانستان  از طریق بندر چابهار بحث و گفتگو شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خوشبختانه مدتی است که شاهد افزایش انتقال کالاهای استان های جنوب شرق کشور به بندر چابهار هستیم.

وی گفت: همچنین در زمینه ترانزیت کالاها از طریق بندر چابهار برنامه ریزی برای استقرار ۱۲۰ هزار کانتینر و افزایش ناگاون جاده‌ای و هوایی صورت گرفته است.

کرمی اذعان کرد: پیگیری‌های لازم در زمینه حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و بحث گسترش راه‌آهن صورت گرفته و به زودی شاهد گسترش صنعت حمل و نقل در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار