سراب یاوری دریاچه مصنوعی می شود

رئیس شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه از پای کار آمدن یک سرمایه گذار برای تبدیل سراب یاوری به دریاچه مصنوعی خبر داد.

سید محمدامین حسینی رئیس شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به خشک شدن سراب یاوری در چند سال اخیر، گفت : خشکسالی‌های پی در پی و حفر متعدد چاه‌های غیرمجاز در اطراف این سراب زیبا باعث شده تا در طول سه سال گذشته خشک شود.

وی ادامه داد: این درحالیست که این سراب به واسطه قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی کرمانشاه به روانسر به عنوان پرترددترین مسیر گردشگری غرب کشور، از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است.

رئیس شرکت توسعه گردشگری استان خاطرنشان کرد: در همین راستا اخیر یک سرمایه گذار بومی پای کار آمده تا تحولاتی را در این منطقه نمونه گردشگری استان رقم بزند.

وی تبدیل سراب یاوری به دریاچه مصنوعی را یکی از اهداف مهم این سرمایه‌گذار عنوان و اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز اقامتی و تفریحی و برخی ورزش‌های آبی از دیگر برنامه‌های این سرمایه‌گذار برای سراب یاوری است.

وی آورده این سرمایه‌گذار را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر این پروژه‌ها اجرایی شود، سراب یاوری به واسطه قرار گرفتن در مسیر اورامانات جهانی می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری این منطقه تبدیل شود.

 این مسئول افزود: فاصله سراب یاوری تا شهر کرمانشاه ۲۵ کیلومتر و تا شهر روانسر ۴۵ کیلومتر است و همین نزدیکی به این دو شهر می‌تواند آن را به یک جاذبه مهم گردشگری پررونق تبدیل کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار