هدف گذاری برای تحقق رشد اقتصادی ۸.۲ درصدی در فارس

​معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: استراتژی توسعه و طرح آمایش در استان ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان دیده شده است که هدف گذاری توسعه تحقق رشد اقتصادی ۸.۲ درصدی است.

محسن ربانی زاده در نشست "شنبه‌های مطالبه گری" گفت: وجود افرادی که بتوانند خیرخواهانه، به دور از اغراض سیاسی و بدون توجه به منافع فردی، به واکاوی علمی مسائل پرداخته و به مطالبه‌گری تخصصی از مدیران اقتصادی بپردازند، بسیار ضروری است.

معاون استاندار راه حل اساسی رفع عارضه‌های اقتصادی استان را در همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و تاکید کرد: باید برای تحقق برنامه‌های کلان استان در مسیر استراتژی واحد و مدیریت منسجم حرکت کنیم و از ظرفیت‌های بی نظیر خرد جمعی بهره ببریم در این میان از هر گونه پیشنهاد و طرح منطقی و قابل اجرا استقبال می‌کنیم و به جد آن را دنبال کرده و اجرا خواهیم کرد.

او گفت: در اجرای برنامه‌های شعار سال، کمیته مدیران راهبردی اقتصادی را ایجاد کردیم که تاکنون دو جلسه با حضور استاندار و مدیران مرتبط برگزار شده و تصمیم داریم کمیته دستگاه‌های نظارتی را در راستای امنیت اقتصادی با حضور ۸ دستگاه نظارتی تاثیرگذار و مهم ایجاد کنیم تا موانع و بروکراسی اداری را به حداقل برسانیم.

ربانی زاده با اشاره به جایگاه ویژه فارس در کشور تاکید کرد: فارس با وجود ۱۳۰ هزار کیلو متر مربع عرصه طبیعی، رتبه اول باغی، رتبه دوم زراعی، رتبه چهارم معدنی و قابلیت‌های بی نظیر گردشگری و پزشکی بدون مبالغه ایران کوچک است لذا باید با تکمیل و توسعه زنجیره‌های ارزش از خام فروشی پرهیز و در بخش تامین، تولید و مصرف برنامه‌های توسعه اقتصادی را محقق کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: قیمت‌گذاری کالا‌ها و خدمات براساس عرضه و تقاضا، معقول‌ترین روش مورد انتظار است که حداقل مشکلات و تبعات را برای زنجیره‌های تولید و مصرف به دنبال دارد لذا بهترین حالت اقتصاد بازار، اقتصاد تعادلی و مدیریت قیمت‌ها به جای قیمت‌های دستوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.