نقش وزارت استعمار در تزریق افکار متحجرانه

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: از کار‌های وزارت استعمار ایجاد شبه مذاهب در هر کشور بود که در ایران بهائیت و در عربستان وهابیت تزریق شد.

محمد‌حسن قدیری ابیانه، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در میز گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به این سوال که مرز اسلام ناب امام با اسلام امریکایی و متحجران کجاست، گفت: حضرت آقا فرمودند بعضی از روشنفکر‌نما‌ها اعتقاد به فقه و شریعت ندارند. من معتقدم بعضی از آن‌ها به قرآن هم اعتقاد راسخ ندارند.

قدیری ابیانه ادامه داد: طبق ارزیابی‌هایی که شده، دو هزار میلیارد کهشان کشف شده است. تمامی این کهشان‌ها را خدا آفریده و خدا قرآن را برای ما نازل کرده است. یعنی کسی قرآن را نازل کرده، که همه هستی را آفریده است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حضرت امام این بود که به تمام قرآن باور داشت، افزود: امام راحل به وعده‌های الهی باور داشت. ما بار‌ها در روز الله‌اکبر می‌گوییم، اما خیلی‌ها با وجود گفتن این ذکر به آن باور ندارند. وقتی یک قدرت بزرگ مانند امریکا تهدید می‌کند، فوری جا می‌زنند. درحالی که امام در مقابل تهدید‌های امریکا جا نمی‌زد. امام خمینی (ره) در مقابل اوج تهدید امریکا که ناو‌های جنگی‌اش در خلیج فارس آرایش تهاجمی گرفته بود، فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گفته وی، این گفته‌ها حاکی از باور به وعده‌های الهی و الله‌اکبر است. بعضی‌ها این باور را ندارند. آنان سعی می‌کنند با پذیرفتن معیار‌های غربی قرآن را با آن معیار‌ها تطبیق دهند. این افراد به فقه و شریعت اسلام باور ندارند. حتی بعضی از متحجران اسلام را در اعمال شخصی می‌بینند.

قدیری ابیانه بیان کرد: به‌نظرم استعمار در ترویج این باور نقش داشته است؛ یعنی شما کاری به اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران و جهان نداشته باشید. نقل می‌شود یک ژنرال انگلیسی در هند که مستعمره کشورش بوده، صدای اذان می‌شنود. از اطرافیانش می‌پرسد که این چه صدایی است و آنان می‌گویند مردمانشان را دعوت به نماز می‌کنند. این ژنرال می‌پرسد برای منافع انگلستان ضرر دارد و آنان می‌گویند خیر. او هم می‌گوید پس بگذارید اذان بگویند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه در تزریق بعضی از باور‌های متحجرانه استعمار نقش داشته، توضیح داد: یکی از کار‌های وزارت استعمار ایجاد شبه مذاهب متناسب با هر کشور بود. در ایران بهائیت، در پاکستان قادیانیت و برای عربستان وهابیت را تزریق کردند. بهائیت در ایران و قادیانیت در پاکستان شکست خورد. اما وهابیت در عربستان پیروز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.