رئیس جمهور:

موشک هایپرسونیک فتاح از مولفه‌های اقتدار است

رئیسی در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: به لطف خدا اقدامات سپاه پاسداران کار‌های علم پایه است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (۱۶ خرداد) در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح که صبح امروز (۱۶ خرداد) در ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز بسیار خوبی است، زیرا شاهد دستاورد بزرگی از نیرو‌های مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش هوافضای سپاه هستیم؛ باید خداوند را سپاسگزاری کنیم بخاطر این روحیه و اقتداری که به جمهوری اسلامی ایران مرحمت کرده است.

وی ادامه داد: اولین مؤلفه قدرت و اقتدار در ملت ما ایمان است؛ در تعبیر رهبری معظم انقلاب که در ۱۴ خرداد فرمودند ایمان به عنوان یک مؤلفه مهم محسوب می‌شود؛ آنچه از سال ۴۲ و۲۲ بهمن ۵۷ و سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما را حفظ کرد ایمان مردم بود. آنچه این مدت ملت ما را پیش برده و علی رغم خواست دشمنان گام‌های بزرگی را برداشته در پرتو ایمان و امید بوده است لذا همواره به عنوان یک مؤلفه مهم در اقتدار، ایمان و امید باید پاس داشته شود. آن روزی که طهران مقدم در مجموعه هوافضای سپاه فعالیت خود را با اراده فرمانده معظم‌کل قوا آغاز کرد شاید کسی گمان نمی‌برد پدیده‌هایی نو که برای همه جهانیان خیره کننده باشد، بوجود بیاید؛ امروز از این دستاورد مهم و بزرگ که به دست فرماندهی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد جای شکرگزاری دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به دستاورد‌های نیروی هوا فضای سپاه گفت: مجموعه نیروی هوافضای سپاه کار‌هایی که انجام می‌دهد بر پایه دانش و علم است موضوعی که در کشور ما این علم و دانش در صنایع موشکی و دفاعی و نظامی بومی شده و وارداتی نیست. صنعت موشکی و دفاعی ما امروز در حالی، پیشرفته است که در دوران دفاع مقدس با وجود آن‌که تهران و سایر شهر‌های کشور را موشک باران می‌کردند، قدرت دفاعی نداشتیم لذا از همان موقع تلاش‌ها برای مستقل شدن در حوزه دفاعی آغاز شد و این‌گونه قدرت بازدارندگی بوجود آمد.

وی توان دفاعی ایران را صلح آمیز دانست و تاکید کرد: این قدرت و توان برای کشور‌های منطقه نقطه امنیت و صلح پایدار است. برخی مسئولان کشور‌های منطقه در دیدار‌های اخیری که با آن‌ها داشتم عنوان می‌کردند که ایران یار روز‌های سخت است و اگر نبود تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه و دفاعی که ایران از ما در برابر هجوم تکفیری‌ها و داعشی ها، از کشورشان چیزی باقی نمانده بود.

رئیس جمهور گفت: قدرت نظامی و دفاعی و موشکی ایران، بازدارندگی دارد البته نه فقط از هجوم بلکه از فکر هجوم هم بازدارندگی ایجاد می‌کند؛ این قدرت موشکی معنایش آن است که منطقه از شر اشرار و تعرض بیگانگان در امان بماند لذا پیام آن به مردم منطقه، پیام امنیت است و پیام آن به کسانی که به ایران فکر تعرض دارند این است که جمهوری اسلامی کشوری قدرتمند است و قدرت او برای حمایت از ملت ایران و مظلومان عالم است. مردم منطقه وقتی چنین رونمایی صورت می‌گیرد ابراز خوشحالی می‌کنند، چون بر قدرت منطقه افزوده می‌شود. در واقع قدرت ایران یعنی قدرت منطقه و ملت‌های مظلوم لذا این پیام عزت و استقلال و بازدارندگی است. گاهی بیان شده است که ساخت موشک برای چیست که باید گفت این برای بازدارندگی است؛ موشک را برای این می‌سازیم تا مورد تعرض دشمنان قرار نگیریم از یک قدرتی برخوردار شویم که در ذهن دشمنان فکر تعرض هم ایجاد نشود. در واقع موشک برای موشک‌نزدن دشمنان است نه برای موشک زدن ما.

رئیس جمهور با اشاره با نقش شهید ظهرانی مقدم در توسعه موشکی کشور تاکید کرد: شهید طهرانی مقدم بعد از شهادتش شناخته شد و کسی خبری از فعالیت‌های او نداشت و روزی که این کار را شروع کرد می‌گفتند با این تحریم‌ها مگر امکان دارد، ولی او همه تحریم‌ها را دور زد و آن‌ها را بی اثر کرد و علی رغم‌همه تهدید‌ها وتحریم‌ها کار‌های بزرگی را انجام داد و توان امنیتی کشور را بالا برد.

رئیس گفت: این رونمایی پیامی هم به سایر صنایع کشور دارد که چگونه صنایع دفاعی و هسته‌ای علی رغم همه تهدید‌ها وتحریم‌ها پیشرفت داشته است، ولی در سایر بخش‌ها چنین موضوعی را شاهد نیستیم لذا باید این علم و فناوری که داریم باید به سایر صنایع لبریز شود تا سایر صنایع هم از این فناوری‌ها بهره‌مند شود و کار صنعت در کشور رشد یابد.

وی افزود: به همه بخش‌های صنعتی می‌گویم که این یک درس است که می‌توان علی رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌هایی که دشمن ایجاد می‌کند کار‌های بزرگی در برابر چشم بیگانگان انجام داد، حتماً در صنعت خودروسازی و سایر صنایع می‌توان این فناوری را ایجاد کرد و کار‌های بزرگ و ماندگار در جهت گره‌گشایی از زندگی مردم انجام داد؛ این کار مبتنی بر ایمان و امید قابل تحقق است. امروز دولت و نیرو‌های مسلح در یک عرصه تلاش می‌کنند؛ وحدت و انسجام همه نیرو‌ها مثال زدنی و در جهت پیشرفت کشور است؛ پیشرفتی که موجب شده تا دشمن عصبانی شود و خشم خود را در بعضی عرصه‌ها نشان دهد لذا به دشمن می‌گوئیم اگر از پیشرفت‌های کشور عصبانی هستید، عصبانی باشید، چون این پیشرفت‌ها مردم را خوشحال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: موشک فتاح در پرتو ایمان به خدا و مجاهدت‌های جمعی ساخته شده و از مؤلفه‌های اقتدار است. در دوران جنگ به این فکر افتادیم که ما باید خودمان حرکت کنیم و به سمت مستقل شدن در صنایع دفاعی، نظامی و موشکی برویم و امروز احساس می‌کنیم که این قدرت بازدارندگی به وجود آمده است.

رئیسی خطاب به دشمنان ایران تصریح کرد: ممکن است شما از قدرت نظامی و دفاعی و رفاه در زندگی مردم ما خشمگین شوید که این اشکالی ندارد، چون آنچه مهم است کسب رضای خداوند و آفریدن اقتدار برای نظام و کشور است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
یکی دیگر از نشانه های اقتدار رضایت مردم و قدرت اقتصادی است.
Iran (Islamic Republic of)
مجید نجفی
۱۵:۳۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام و درود بر سپاهیان غیور و بر جوانان متخصص صنعت دفاعی کشور که پیرو خط فرماندهی معظم کل قوا و امام شهدا هستند. پیرو ولایت بودن خروجیش میشه این موشک پیشرفته با تکنولوژی های فراملی .
برعکس پیرو شیطان و یه مشت خودفروخته و غربگرا خروجیش در این کشور میشه محصولات بی کیفیت و خسارت بار ایران خودرو و سایپا که جز خجالت برای ایران اسلامی و زحمت برای مردم، عایدی دیگری ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
برای هیچ ملتی هیچ خبری به اندازه موفقیت در توان نظامی غرور آفرین تر و لذت بخش تر نیست منم لذت بردم ولی لذتی در عمق نگرانیهای من لذتی در عمق ناامیدهای من ، امیدوارم همونطور که هر روز شاهد رشد قدرت موشکی هستیم و هر روز خبری در این مورد داریم روزی فرا برسد در این سرزمین که هر روز شاهد افتتاح پروژه های بزرگ اقتصادی افتتاح فرودگاه ها و پرواز هواپیماهای سالم و به روز باشیم هر روز خبر رشد اقتصادی داشته باشیم و هر روز اخبار افتتاح جاده های جدید و ..... هر روز دل مردم مثل همین خبر شاد بشه امیدوارم روزی کشور من پر بشه از نخبه های اقتصادی پر بشه پر از نخبه های دیپلماسی خارجی امیدوارم مردم کشورم از اینهمه رنج خارج شوند ای کاش میتوانستید درک کنید عدم توانایی پرداخت اجاره مسکن از روی درآمد یعنی چی ، قدرت نظامی خیلی خوبه خیلی عالیه ولی هرگز رشد یک بعدی نه امنیت برای مردم میاره نه رفاه نه هیچ آورده دیگری ، آیا واقعا میتونید کل مردم رو فقط از این مسیر به رفاه و آسایش نسبی اونم نه در حد اروپا و کشورهای پیش رفته در حد خیلی خیلی اولیه برسانید بعد از اینهمه سال شاید نیاز باشه برای منابع آب کشور کاری کرد برای منابع کشاورزی کاری کرد برای خطوط ریلی و جاده ایی و پروازی باید کاری کرد و..... میدونم به اونم نیم نگاهی دارید ولی با این مقدار هر روز دچار افول بیشتر هستیم میدونم احتمال تاثیر این نوشته ام در حد صفره چون منتشر نمیشه ولی وظیفه ام بود بگم شاید یکی وظیفه بدونه منتشر کنه و به شما برسونه من کشورم رو دوست دارم نمیخوام اینجوری باشه امیدوارم بفهمید که اینا دشمنی نیست اینا هشداره اینا بیدار باشه البته برای کسی که بخواد بیدار باشه و دلش برای این آب و خاک بسوزه و بتپه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
یا الله یا فتاح سلام و درود بر عزیزان سپاه بسازید تا بسوزند .دشمنانمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
کی قراره خودرو اسلامی که سلامتی و جان انسان مهم باشه تولید کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
خداراشکر
به کوری چشم دشمنان
خداوند نگهدار سرداردلاور ورئیس جمهور ویاران فداکار ومقتدرشان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
ماشاالله به رزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
صنایع نظامی پیشرفته بهترین دیپلماسی است دست مهندسان و تلاشگران عرصه دفاعی درد نکنه آن شا الله موشک کروز هایپر سونیک هم بزودی ساخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
الحمدلله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام
درود بر مردان خدا

روح منی خمینی
بت شکنی خمینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
دیپلماسی و میدان که هماهنگ باشن میشه همین، عربستانو اماراتو مصر و... میان سمت تو و پیشرفت های موشکی هم با قوت ادامه داره.
آخرین اخبار