افزوده شدن ۱۱ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور کرمانشاه

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت : امسال بیش از ۴۰ رشته محل در استان کرمانشاه در مقطع کارشناسی ارشد قابل انتخاب بوده که ۱۱ رشته محل آن امسال اضافه‌شده است.

رضا رستمی سرپرست دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در خصوص رشته‌های اضافه شدن در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت : هرساله یک سری پیگیری‌های در خصوص افزایش رشته محل خصوصاً در مقطع کارشناسی ارشد توسط دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

وی افزود: سعی شده است همواره پیگیری‌ها در خصوص افزایش رشته محل از میان رشته‌های پر متقاضی و پرکاربرد باشد که منتج به ایجاد اشتغال مناسب در استان باشد.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه عنوان کرد: باید برای هر رشته‌ای که پیشنهاد افزایش آن را می‌دهیم حداقل دو استاد با مرتبه استادیاری برای آن رشته محل معرفی کنیم و در ظرفیت دانشگاه وجود داشته باشد که به‌عنوان پشتوانه‌ی علمی این رشته‌ها محسوب می‌شود که برای درخواست افزایش ۵۰ رشته محل حدود ۱۰۰ عضویت هیئت‌علمی با درجه استادیاری برای این رشته‌ها در نظر گرفته‌ایم که تاکنون با ۱۱ رشته محل فقط موافقت شده است و برای بقیه این رشته محل‌ها در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: لازم به ذکر است برخی از این اساتید برای دو رشته محل معرفی‌شده‌اند و درواقع ۷۰ نفر عضو هیئت‌علمی برای این رشته در ظرفیت دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه وجود دارد.

رستمی در خصوص ظرفیت هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه پیام نور دارای ۱۳۰ عضو هیئت‌علمی هست که ۸۰ نفر آن استادیار، ۶ نفر دانشیار و یک استاد تمام می‌باشد.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در خصوص ظرفیت امسال دانشگاه برای ثبت‌نام دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خاطرنشان کرد: کسانی که آزمون اسفندماه کارشناسی ارشد شرکت کرده‌اند، در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد امسال می‌توانند بیش از ۴۰ رشته محل در استان کرمانشاه قابل انتخاب بوده و با تلاش‌های صورت گرفته ۱۱ رشته جدید با اولویت رشته‌های کاربردی، پرمخاطب، تقاضامحور و اشتغال‌زا پیگیری و به تصویب نهایی دفتر گسترش آموزش عالی رسیده است.

رستمی افزود: رشته‌های جدید شامل فقه و مبانی حقوق، حسابداری، مدیریت دولتی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت ورزشی، جامعه‌شناسی، برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی، ادبیات فارسی گرایش محض و تطبیقی و آموزش ریاضی در دوره کارشناسی ارشد است. همچنین پذیرش دانشجو در این رشته‌ها در مراکز و واحد‌های پیام نور کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، جوانرود، روانسر، کنگاور، هرسین و سرپل ذهاب صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته‌شده کارشناسی ارشد به‌صورت سراسری از ۱۱ خرداد در پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار