راه اندازی نخستین خط تولید پوشش ضد حریق شرق کشوردرمشهد

نخستین خط تولید پوشش ضد حریق شرق کشور در مشهد راه‌اندازی شد.

شرکت آرایه‌های معماری رضوی برای نخستین بار در کشور موفق به تولید پوشش ضد حریق و راه‌اندازی خط تولید آن شد.

مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی گفت: این پوششی منطبق بر استاندارد‌های روز دنیا است که نه  فقط در صنعت ساختمان، بلکه در صنایع راهبردی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو و صنایع نظامی بکار می‌رود.

سید احمد علویون افزود: با توجه به خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در بخش ساختمانی و انهدام سازه‌های فلزی در ۱۰ دقیقه در دمای ۵۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد و همچنین نیاز به حفاظت سازه‌ها در برابر خوردگی، پوشش ضد حریق تولید شده از طریق ساخت محصولی استاندارد هم‌تراز با استاندارد‌های اروپامی تواند همه  این نیاز‌ها را رفع کند.

وی با اشاره به بهینه‌سازی این پوشش برای کاربرد در صنعت ساختمان افزود: تا قبل از تولید این رنگ، در صنعت ساختمان برای ایجاد مقاومت، ضخامت پوشش‌های بتنی اجرا شده بر روی اسکلت گاهی  تا ۴ سانتی متر هم می‌رسید، درحالی که پوشش ضد حریق ساخته شده ضخامت بسیار کمتری در حد میلی متر دارد که به علت مصرف رنگ کمتر، اقتصادی‌تر نیز است.

مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی گفت: با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد پوشش ضد حریق، این محصول، در صنایعی که مقاومت‌های خوردگی خاصی را می‌طلبد، علاوه‌بر ضد حریق بودن، دربرابر خوردگی هم مقاومت دارد همچنین با داشتن ضخامت کم می‌تواند دمای لایه‌ی زیری را کمتر از ۲۰۰ درجه به مدت ۲ ساعت نگهداری کند و اجازه ندهد دمای سازه تا ۶۰۰ درجه برسد.

علویون با بیان این که هم اکنون نیاز کشور به پوشش‌های ضد حریق از طریق واردات تامین می‌شود، گفت: پوشش تولید شده در شرکت آرایه‌های معماری رضوی به علت تطابق با استاندارد‌های روز دنیا، قابل رقابت با بهترین نمونه‌های وارداتی و با یک سوم قیمت نمونه‌های وارداتی قابل عرضه است.

وی درباره چشم‌انداز اجرای این طرح افزود: با توجه به واردات بالای این پوشش در صنایع  قرار است علاوه‌بر تامین نیاز داخل در حوزه‌های ساختمانی و صنعتی، در سه سال نخستِ تولید به کشور‌های همجوار همچون امارات، عراق، ترکیه و همچنین در سال‌های بعد به دیگر کشور‌های آسیایی و حتی اروپایی صادر شود.

برچسب ها: معماری سنتی ، ضد حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.