تاکید مدیریت بحران بر عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره صدور هشدار نارنجی وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی بر ضرورت عدم صعود کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای به ارتفاعات پایتخت تاکید کرد.

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد.

یزدی مهر با اشاره به اینکه طی روز گذشته هشدار زرد نیز صادر شده بود گفت: همچنان تاکید مدیریت بحران بر عدم تردد و استقرار افراد در ارتفاعات پایتخت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از امروز سه شنبه ۱۶ خرداد تا اواخر وقت پنجشنبه ۱۸ خردادماه طی بعد از ظهر و اوایل شب وزش باد شدید گاهی خیلی شدید تشکیل و رشد ابر‌های همرفتی، رعد و برق و تگرگ، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

وی اظهار داشت: عدم صعود به ارتفاعات، عدم توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه تمام از موارد مهم و مورد تاکید است.

یزدی مهر به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران اشاره کرد و عنوان داشت: هشدار نارنجی به تمام دستگاه‌های امدادرسان و فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ و دستورات لازم مبنی بر انجام اقدامات پیشگیرانه صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان داشت: از شهروندان به خصوص افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی و قلبی می‌خواهیم در زمان‌های کاهش کیفیت هوا و بروز گرد و غبار از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار