فون در لاین: من علاقه‌ای برای دبیرکلی ناتو ندارم

رئیس کمیسیون اروپا گمانه‌زنی‌ها برای تصدی سکان دبیرکلی پیمان نظامی ناتو را رد کرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به زودی از سمت خود کنار خواهد رفت و گمانه‌زنی‌ها زیادی درباره جانشین احتمالی وی در رسانه‌های غربی طی روز‌های اخیر صورت گرفته است. یکی از گزینه‌های مد نظر در این باره «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپاست.

به گزارش تل تریدر، فون در لاین امروز (سه‌شنبه) با رد گمانه‌زنی‌های مطرح شده درباره احتمال تصدی سمت دبیرکل ائتلاف ناتو از سوی وی، گفت: «حقیقت این است که من علاقه‌ای برای جانشینی استولتنبرگ ندارم و تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده‌ام.»

فون در لاین در مصاحبه با رسانه‌های کشورش در آلمان تأکید کرد: «من مطمئناً گزینه‌ای در این میان نیستم. بی‌تردید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یکی از بزرگترین نهادهاست و اگر این نهاد نظامی وجود نداشت باید برای خلق آن اقدامی صورت می‌گرفت.»

فون در لاین که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ وزیر دفاع آلمان بوده و سابقه کار با ناتو را دارد، گفت: «من به شدت از همکاری با سازمان ناتو در زمان تصدی سمت وزارت دفاع لذت می‌بردم، اما در حال حاضر خود را گزینه‌ای برای دبیرکلی این نهاد نظامی نمی‌دانم.»

استولتنبرگ از سال ۲۰۱۴ ریاست ناتو را برعهده دارد و دوره مسئولیتش در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسید. با این حال به دلیل جنگ اوکراین و حفظ اتحاد و یکپارچگی ناتو، استولتنبرگ سکانداری خود بر این نهاد نظامی را برای یک سال دیگر امتداد بخشید.

حال قرار است رهبران ناتو در نشست ماه میلادی آینده (ژوئیه) در لیتوانی دبیرکل بعدی این سازمان را انتخاب کنند. به طور متعارف واشنگتن به عنوان بزرگترین کشور و اصلی‌ترین ستون ناتو از معرفی نامزد آمریکایی برای این سمت خودداری می‌کند و اعضای اروپایی ناتو در این زمینه گزینه‌های خود را مطرح می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
اابته اگه حقوق و مزایاش دو برابر بشه علاقه پیدا میکنه
آخرین اخبار