باتوجه به آمار‌های موجود در ۶۰ سال گذشته، کاهش بارندگی‌ها امسال بی‌سابقه است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی بارش نسبت به ۶۰ سال اخیر در خراسان رضوی گفت: کاهش بارندگی‌ها امسال بی‌سابقه بوده و شرایط بحرانی را رقم زده است.

علیرضا طاهری با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی بارش‌ها نسبت به ۶۰ سال اخیر در خراسان رضوی افزود: باتوجه به آمار‌های موجود طی ۶۰ سال گذشته، کاهش بارندگی‌ها امسال بی‌سابقه بوده و شرایط بحرانی را رقم زده است.

وی بر ضرورت حفظ و صیانت منابع آبی تاکید کرد و گفت: بهره‌برداری و حفر چاه غیرمجاز، اضافه برداشت از چاه‌های مجاز، آلوده‌سازی منابع آب، تصرف بستر رودخانه‌ها، وجود شق نهرها، استخر‌ها و موتور تلمبه‌های غیرمجاز همگی باید به قبح اجتماعی هزینه دار تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به این که بستر رودخانه‌ها دهان دشت‌ها هستند و لازمه تغذیه دشت‌ها وجود بستر رودخانه‌هاست، تصریح کرد: افرادی که به صورت غیرقانونی بستر رودخانه‌ها را تصرف و رودخانه‌خواری می‌کنند، سلامت و زندگی میلیون‌ها انسان را تحت الشعاع قرار می‌دهند که این مسئله نیازمند برخورد جدی و هزینه دار است.

طاهری با اشاره به این که حریم و بستر رودخانه‌ها از گزند رودخانه‌خواران در امان نیست، خاطرنشان کرد: فضای مجازی بستر مناسبی برای مطالبه گری اجتماعی و قبیح شمردن این اقدامات ناشایست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.