آستان قدس ۲۴ مجتمع بین‌راهی برای زائران رضوی در کشور احداث کرده است

مدیر عامل شرکت صنایع‌ معادن و عمران رضوی گفت: آستان قدس رضوی ۲۴ مجتمع بین‌راهی با زیربنای ۲۸ هزار مترمربع را طی سه دهه گذشته برای زائران حرم مطهر امام رضا(ع) در کشور ساخته است.

مهدی قربانی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: از این تعداد چهار مجتمع خارج از استان‌های خراسان ساخته شده است که در گلوگاه مازندران، راور کرمان، میرجاوه سیستان و بلوچستان و مهماندوست دامغان احداث شده اند.

وی ادامه داد: بیست و چهارمین مجتمع بین راهی روز ۱۸ خرداد در گلوگاه مازنداران به بهره برداری می‌رسد که برای ساخت آن حدود ۱۸۰ میلیارد ریال طی چهار سال و نیم گذشته هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی اظهار داشت: در سیاستگذاری جدید، بجای شروع همزمان چند مجتمع بین راهی که ممکن است چند سال طول بکشد، کار ساخت یک مجتمع شروع و تلاش می‌کنیم ظرف یکسال به پایان برسد و پس از آن ساخت مجتمع جدید آغاز می‌شود.

وی گفت: میزان تردد جاده‌ای، فاصله از مجتمع‌های بخش خصوصی، فاصله بین ۲ شهر و قرارگرفتن در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر از جمله شرایط ساخت این مجتمع‌ها است.

قربانی با بیان اینکه این مجتمع‌ها در برخی مناطق باعث توسعه آن منطقه هم شده است، افزود: در طرح‌های مطالعاتی برای ساخت مجتمع‌های بین‌راهی مواردی نیز بوده است که به دلیل نزدیکی به یک مجتمع بین‌راهی بخش خصوصی، طرح ساخت را از دستور کار خارج کردیم، زیراکه قصد نداریم باعث به حاشیه رفتن این بخش شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.