ایمانیه:

نهضت ملی فرصتی برای خانه دار شدن مددجویان سازمان‌های حمایتی است

یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای مسکن استان به بررسی وضعیت مددجویان واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و گزارش رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص تقسیط مبالغ مربوط به حق بیمه پروژه‌های مسکن فارس اختصاص داشت.

محمد هادی ایمانیه به بررسی وضعیت مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام رحمت الله علیه قرار گرفت و با هماهنگی‌های انجام شده از جانب استاندار فارس، مقرر شد لیست جاماندگان تحت پوشش این دو مرکز به وزارت راه و شهرسازی ارسال شود تا نسبت به ثبت اطلاعات ایشان در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام شود.

او، پروژه نهضت ملی جهش مسکن را فرصتی بی نظیر برای صاحب خانه شدن مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی دانست و  گفت: نهضت ملی جهش مسکن و قوانین و اختیارات مرتبط با آن زمینه خانه دار شدن مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی رحمت الله علیه را فراهم کرده است؛ مسئولین این سازمان‌ها به گونه‌ای تدبیر کنند تا به امید سود کوتاه مدت، مددجو به فروش امتیاز و اینگونه اقدامات تشویق نشود.

گزارش مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان در خصوص نحوه تقسیط مبالغ مربوط به حق بیمه تامین اجتماعی واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن، بخش دیگری از دستور کار هفتمین جلسه شواری مسکن استان در سال ۱۴۰۲ بود.

ایمانیه در ادامه این جلسه خواستار به روز رسانی لیست واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت به تفکیک شهرستان‌ها شد و تصریح کرد: طبق مصوبه قبل از عید نوروز هم این شورا، فرمانداران موظف هستند تا پایان خردادماه سال جاری، حداقل ۵۰ درصد از تکالیف خود را در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده باشند و لازم است این هفته لیست مقایسه‌ای عملکرد فرمانداران ارسال شود.

محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس، آخرین برنامه‌ها و اقدامات اجرایی شده در راستای نهضت ملی جهش مسکن در این استان را تشریح کرد و گفت: ۱۲۰۰ هکتار از مجموع ۴۲۰۰ هکتار زمین تأمین شده برای طرح نهضت ملی مسکن فارس، ماحصل توافق با مالکان بوده است.

دبیر شورای مسکن فارس پیرامون اقدامات انجام شده برای رفع کمبود زمین در شهرهای شیراز و صدرا نیز گفت: خوشبختانه برای تامین ۸۰ هکتار زمین در شهر جدید صدرا، توافق شده است و به زودی این اراضی وارد عرصه اجرایی خواهد شد.

طالبان با اشاره به وجود اراضی مستعد در اطراف شیراز و صدرا، گفت: اراضی موجود را می‌توان پس از کسب توافق با مالکان، برای اجرای طرح نهضت ملی فعال کرد.

او در خصوص متقاضیان طرح نهضت ملی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نیز گفت: با توجه به تصمیم اعضای شورای مسکن فارس، مقرر شد که از ظرفیت انجمن خیرین مسکن ساز برای اجرایی کردن طرح‌های مورد نظر استفاده کرد.

طالبان گفت: اداره کل راه و شهرسازی فارس در حال پیگیری برای تعیین تکلیف مددجویان نهادهای حمایتی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، است.

مدیرکل راه شهرسازی فارس ابراز امیدواری کرد: با موافقت وزارت متبوع، سامانه طرح نهضت ملی مسکن باز شده و امکان ثبت‌نام جاماندگان این طرح، فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار