نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان :

خدمت به دانش‌آموزان استثنایی یک مجاهدت خاموش است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال انجام مجاهدت خاموشی هستند و کار آن‌ها بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار رئیس و جمعی از کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان داشت: در حوزه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تنها تغییر نام کافی نیست بلکه باید فرهنگ و نگاه خود را تغییر داده و توجه داشته باشیم که همه انسان‌ها دارای استعداد‌‌هایی هستند که خداوند متعال آن را در وجودشان قرار داده است.

امام جمعه زاهدان افزود: در مقابل انسان‌ها فاقد برخی استعداد‌ها هم هستند که گاهی این نداشته‌ها نماد ظاهری دارد از جمله کسانی که قدرت بینایی، شنوایی یا توان حرکت ندارد و در مواردی نیز فرد فاقد استعداد‌های فکری، عاطفی و ... است که به ظاهر مشخص نیست و باید روی این جهت فرهنگسازی کنیم تا مردم به آن توجه داشته باشند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: در خصوص فردی که نیازمند کمک‌های ویژه است همه باید برای کمک به او احساس مسئولیت کنند و او را عضوی از خود و جامعه بدانند چرا که این وظیفه ماست و عاطفه انسانی چنین چیزی را اقتضاء می کند و نباید از روی ترحم و منت‌گذاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: گاهی فرد دارای مشکل است اما خداوند استعداد‌های ویژه ای در وجود او قرار  داده و باید نسبت به این موضوع توجه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال انجام مجاهدت خاموشی هستند و کار آن‌ها از کارهای بسیار ارزشمند است و از جهات مختلف ارزش آن دارای ضریب است و طبعا اگر انسان کارش را با خلوص نیت و به قصد عبادت انجام دهد نزد خدا ماجور است و قطعا هر چه کار سخت‌تر باشد ارزش آن نیز بیشتر است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: یکی از کارهایی که باید دنبال کنید ایجاد فضای آموزشی و جذب امکانات است و بخش دیگر کار نیز رسیدگی به همکارانی است که در این حوزه مشغول خدمت هستند.

وی گفت: باید با دیپلماسی قوی به دنبال جذب اعتبارات کشوری و استانی باشید و برای رفع خلأ از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده و هم افزایی داشته باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار