خود مراقبتی کمک بزرگی به خادمان نظم و امنیت محسوب می‌شود

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان بر خود مراقبتی و نگهداری اشیای قیمتی در مکان‌های مناسب مانند صندوق امانات بانک‌ها تاکید کرد.

سرهنگ علیرضا پریورگفت: اساسا خود مراقبتی به معنی حساسیت نسبت به رعایت اصول ایمنی و امنیتی و مراقبت از سلامت خود و امنیت اموالمان یکی از موضوعات مورد تاکید در امور روزمره هر عضوی از جامعه است.

او افزود: در همین راستا در کنار اقدامات انتظامی در حوزه پیشگیری و کشف جرائم باید گفت"خود مراقبتی" کمک بزرگی به خادمان نظم و امنیت محسوب می‌شود چراکه هر فرد می‌تواند با رعایت یک سری مراقبت‌های فردی و اجتماعی بستری را فراهم کند که اساسا زمینه وقوع جرائم ایجاد نشوند.

سرهنگ پریور با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی سارق و زورگیر خیابانی در طرح‌های اخیر پلیس استان، بر مراقبت عابران پیاده از گوشی و دیگر وسایل همراهشان تاکید و به خانم‌ها توصیه کرد: چه بهتر که خانم‌ها تا آنجا که می‌توانند از بردن زیورآلات در سفر‌ها پرهیز کنند و آن دسته از طلاجاتی را هم که به عنوان سرمایه و با پس انداز‌های تدریجی خریداری کرده اند را در جای مناسب و مطمئن نگهداری و یا به صندوق امانات بسپارند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان، وجود صندوق امانات را گزینه مناسبی برای نگهداری زیورآلات برشمرد و اظهار داشت: توصیه می‌شود خانم‌ها قبل از هرگونه مسافرت، زیور آلات خود را به این مراکز یا نزد افراد مطمئن بسپارند و اگر نیاز است آن‌ها را با خود در سفر یا مهمانی‌ها به همراه داشته باشند حتما در نگهداری آن‌ها دقت و نسبت به خانم‌هایی که با طرح دوستی و همراهی کوتاه مدت به دنبال اغفال آنان و ایجاد فرصت مناسب برای کش روزنی طلاجات و دیگر اشیای ارزشمند هستند حساس و مراقب باشند.

او ضمن تاکید بر مراقبت خانواده‌ها و والدین از فرزندان به ویژه دختران خردسال در مسافرت‌ها و زمان‌های خروج از منزل گفت: استفاده از قفل‌های مناسب برای تمام درب‌ها و هرگونه منفذ قابل ورود و همچنین سپردن منزل به همسایگان مورد اعتماد از جمله روش‌های پسندیده و معقول است که از زمینه‌های سوء استفاده سارقان و به یغما رفتن اموال و اشیایی که سرمایه یک عمر کار و تلاشمان هستند پیشگیری موثری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار