انتقاد شهردار از افزایش تعرفه تامین اجتماعی در صدور پروانه‌های ساختمانی تبریز

شهردار تبریز از افزایش تعرفه بیمه تامین اجتماعی در صدور پروانه‌های ساختمانی انتقاد کرد.

آقای هوشیار در جلسه هم اندیشی مشترک با نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در صورت تداوم  افزایش تعرفه بیمه تامین اجتماعی  پروانه‌های صادر شده شهرداری فسخ شده و مالکان انصراف می‌دهند تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ۷۰ درصد مالکان در کلانشهر‌ها تمایل به انصراف دارند. 

شهردار تبریز افزود: در حالی که شهرداری در بافت فرسوده به صورت رایگان نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام می‌کند سازمان تامین اجتماعی مبلغی هنگفت و سازمان نظام مهندسی نیز برای هر متر مربع ۵۰۰ هزار تومان عوارض دریافت می‌کند که این قوانین روند تولید مسکن و متعاقب آن اشتغال را کاهش می‌دهد.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به حذف شهرداری‌ها از قانون هفتم توسعه گفت: در صورت حذف شهرداری‌ها از این برنامه چیزی به عنوان حکمرانی خوب نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: علی رغم قول اولیه دولت مبنی بر دخیل کردن شهرداری‌ها در این قانون هنوز راه به جایی نبرده‌ایم و شهرداری‌ها در این قانون محدود شدند. 

آقای هوشیار همچنین خواستار انجام تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل عمومی شهر‌ها شد و گفت: از تعداد ۱۲۰ دستگاه اتوبوس که مقرر شده بود دولت در سال ۱۴۰۱ به شهرداری تبریز تحویل دهد تنها ۲۳ دستگاه محقق شد.

وی با تاکید بر لزوم توقف مازوت سازی در نیروگاه تبریز برای حفظ هوای پاک در تبریز تصریح کرد: در خصوص آلایندگی موفق به دریافت ۷۰ میلیارد تومان شدیم ضمن آنکه شرکت پالایشگاه تبریز نیز تاکنون اقدام به پرداخت بدهی خود به شهرداری تبریز نکرده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه یادگار امام (ره) تبریز با ۲۰۰ هکتار مساحت رها شده است و بودجه‌ای به آن اختصاص نمی‌یابد خاطرنشان کرد: اگر این مجموعه به شهرداری تحویل داده شود در دو سال آتی این نقطه تبدیل به قطب ورزش شمال‌غرب می شود. 

شهردار تبریز از آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای احداث شهرک امن در تبریز خبر داد و گفت: اگر دولت کمک کند ما حاضر به ارائه ۵۰ درصد بودجه برای احداث این شهرک هستیم که ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز اولیه آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار