وزیر نفت در جمع خبرنگاران:

افزایش سهم ایران در تجارت انرژی در منطقه در برنامه‌های وزارت نفت است

اوجی گفت: افزایش سهم ایران در تجارت انرژی در منطقه با کشور‌های همسایه در برنامه‌های وزارت نفت قرار دارد.  

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم بیان کرد: در دولت مردمی آیت‌الله رییسی یکی از محورها، دیپلماسی انرژی است که تلاش‌های خوبی توسط وزارت نفت و وزارت خارجه در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: واردات و ترانزیت و سواپ گاز و سهم تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است و برنامه‌هایی خوبی در دست اقدام داریم.

وزیر نفت در رابطه با اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران که دارنده دومین ذخایر گازی است، واردات گاز انجام می‌دهد، ییان کرد: روسیه اولین ذخایر گازی دنیا را دارد و براساس آمار برای واردات، صادرات، ترانزیت و سواپ هم برنامه ریزی کرده و این سهم تجارت است، ایران هم در همین زمینه تلاش می‌کند و تاکنون دستاورد‌های خوبی کسب کرده است.

اوجی بیان کرد: افزایش سهم ایران در تجارت انرژی در منطقه با کشور‌های همسایه در برنامه‌های وزارت نفت قرار دارد. 

به گفته وی طی ۲۰ ماه گذشته در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اتفاقات خوبی رقم خورده است و حرکت به سمت پالایشگاه‌های فراسرزمینی از جمله آن است که برای اولین بار پس از انقلاب رقم می‌خورد.

اوجی اظهار کرد: تعدادی از کارت‌های جایگاه‌ها را محدود کردیم لذا هیچ جایگاهی در کشور حق ندارد اعلام کند که کارت جایگاه ندارد.

وی ادامه داد: همه جایگاه داران کارت سوخت دارند، اما تعدادش را در جایگاه‌ها کم کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار