آغاز بارش‌های رگباری باران در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا تا اوایل هفته آینده شاهد بارش‌های رگباری در سطح استان به ویژه در نواحی شمالی و غربی استان خواهیم بود. 

سارا حکمی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ٢۴ ساعت گذشته قوچان با ١۴ درجه و سرخس با ۴٢ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان داورزن با سرعت ٧٢ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

او با اشاره به اینکه طی همین مدت مشهد نوسانات دمایی ٢٢ و ٣٧ درجه را به ثبت رسانده، افزود: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣۶ درجه و در سردترین ساعات به ٢١ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که ابتدا افزایش سرعت وزش باد همراه با افزایش ابرناکی را خواهیم داشت که از سمت نواحی غربی آغاز می‌شود. در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت و احتمال بروز خسارت همراه است.

حکمی بیان کرد: از فردا تا اوایل هفته آینده شاهد بارش‌های رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ در سطح استان به ویژه در نواحی شمالی و غربی استان خواهیم بود. احتمال آبگرفتگی و روان آب در نواحی مستعد دور از انتظار نیست. همچنین روز‌های جمعه و شنبه با توجه به کاهش دما از شدت گرما در سطح استان کاسته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.