اختصاص زمین به خانواده‌های چندفرزندی در شیراز

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: با هدف کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در شیراز، زمین به سرپرست این خانوار‌ها تعلق خواهد گرفت.

زهرا یقطین در جمع برخی اعضای تشکل‌های دانشجویی شیراز گفت: استان فارس به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای طرح جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار در مرحله آموزش راهبران و شناسایی این گروه از بانوان قرار دارد.

او با بیان اینکه در قالب این طرح ۱۷ استان کشور قرار است به صورت پایلوت برای توانمندسازی و حمایت از ۱۵ هزار بانوی سرپرست خانوار اقدام کنند، گفت: سهم استان فارس در این طرح ۷۸۰ نفر است.

یقطین با بیان اینکه هر یک از بانوان با مجموعه چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است، عنوان کرد: در قالب این طرح پایلوت قرار است پس از احصای شناسنامه‌ای از شرایط و ابعاد زندگی هر یک از این خانواده‌ها، راهبری برای پشتیبانی در کنار بانوی سرپرست خانوار قرار گیرد و پس از توانمندسازی با دریافت تسهیلات اشتغالزایی به خود اتکایی برسد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: اعتبارات بلاعوضی برای دوره حل مشکلات و توانمندسازی این بانوان پیش‌بینی شده که به تازگی تامین شده است.

او اعلام کرد: در سال گذشته برای نخستین بار بهزیستی موفق شد ۹۲ درصد و کمیته امداد ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص داده شده بانک‌ها به مشاغل خانگی را جذب کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس یادآور شد: تا کنون بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی قرار می‌گرفتند که به این امر به وابسته‌تر شدن آن‌ها و فرزندانشان می‌شود.

یقطین گفت: با توجه به اینکه کشور برای نجات از سیاه‌چال جمعیتی تنها هفت‌سال فرصت دارد، در این دوره تحقق قانون جوانی جمعیت اولویت نخست دولت سیزدهم در امور بانوان بوده است.

او با اشاره به عدم تامین اعتبار مورد نیاز در این زمینه، بیان کرد: اتفاقات مثبت این حوزه تا کنون با ظرفیت اعتبارات درون استانی رقم خورده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به کمبود زمین در شیراز برای اختصاص به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، گفت: با پیگیری‌های انجام شده قرار است این نیاز با تغییر کاربری اراضی در صدرا تامین شود.

یقطین دیگر اولویت معاونت بانوان وزارت کشور در دولت سیزدهم را ایجاد شادی و نشاط در دختران عنوان و اذعان کرد: شیراز از زیرساخت‌های مناسب و پراک‌های ویژه بانوان محروم است.

او گفت: قرار است مسئولیت‌های اجتماعی سه صنعت در استان فارس به کمک ایجاد این مراکز بیاید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس پیشنهاد کرد: هرچند ایجاد این امکانات در مرکز استان دنبال می‌شود، اما با توجه به محدودیت منابع باید در زمان حاضر برای ایجاد شادی و نشاط دختران به دنبال مدل‌های جایگزین حرکت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار