بهره برداری از ۳۷ طرح شهری تبریز در سفر رئیس جمهور

شهردار تبریز گفت: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۳۷ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی شهری با یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 یعقوب هوشیار با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه‌های حمل و نقل، سلامت، بازآفرینی شهری و سایر حوزه‌ها اجرا شده است افزود: این طرح‌ها شامل تهویه خط۱ قطارشهری، خریداری و راه‌اندازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، خریداری و راه‌اندازی یک‌هزار دستگاه تاکسی جدید از طریق ارائه تسهیلات، طرح اطفای حریق خط یک قطار شهری و طرح‌های شاخص در حوزه حمل و نقل شهری هستند.

وی با اشاره به تملک و اجرای هشت رشته مسیرگشایی جدید در شهر اظهار کرد: تملک، بازگشایی، ساماندهی و اجرای پیاده‌راه خیابان شهید علیپور، تملک و مسیرگشایی خیابان‌های شهید روشن‌پور، خیابان فلسطین جنوبی، خیابان ۱۴ متری منتظری، خیابان شهید والایی‌فر حافظ، ۱۸ متری خیابان عرفان، خیابان دسترسی شمالی ترمینال، ۱۶ متری معراج شمالی در شهرک خاوران و ورودی بیمارستان کودکان از اتوبان پیامبر اعظم (ص) از مهمترین پروژه‌های شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز گفت: در حوزه فرهنگی، طرح‌های تکمیل ضلع جنوبی مقبره‌الشعرا، تکمیل و ساماندهی نواقص فرش‌سنگ میدان شهید بهشتی و ساخت اتاق مادر و کودک و فرهنگسرای شهدای ستارخان در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشیار ادامه داد: پیاده‌راه‌های شهریار، کوچه پاساژ و شش کوچه الحاقی، نمازخانه و اتاق مادر و کودک در پارک باغشمال و میدان شهید بهشتی، ساخت پیاده‌رو خیابان شهید اشرفی، کفسازی خیابان قطب و سنگفرش پیاده راه خیابان علیپور جزو طرح‌های آماده افتتاح انسان‌محور شهرداری تبریز در این سفر است.

وی یادآور شد: در حوزه فضای سبز، پارک محله‌ای شهید صبوری، فاز دوم پارک کلانترباغی، پارک دانشجوی خاوران و همچنین آبنمای پارک مشروطه به بهره برداری می‌رسد.
شهردار تبریز بازارچه محلی میوه و تره‌بار مرزداران، سالن میوه و تره‌بار هفت تیر، بازارچه میوه و تره‌بار یاغچیان را از پروژه‌های آماده افتتاح شهرداری در حوزه خدمات اعلام کرد.

سیدابراهیم رئیسی ۱۸ و ۱۹ خرداد جاری در پنجمین سفر از دور دوم سفر‌های استانی مهمان مردم آذربایجان شرقی است و بر این اساس ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار طرح و تسهیلات به استان پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار