یلن: آمریکا می‌تواند نرخ تورم را کنترل کند

وزارت خزانه داری آمریکا با اذعان به تورم در این کشور از توانایی برای کنترل آن خبر داد.

جنگ اوکراین، تحریم‌های روسیه و نظام ناکارآمد بانکی در غرب سال جاری میلادی را به کابوسی برای سیاستمداران غربی تبدیل کرده است. آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان سال ۲۰۲۳ را در حالی سپری می‌کند که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) مجبور شد دو بار نرخ بهره را به منظور کنترل نرخ تورم افزایش دهد. افزایش نرخ بهره نیز به خودی خود باعث ورشکستگی بانک‌های متعددی در آمریکا و اروپا شد. 

به گزارش تله تریدر، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا امروز (چهارشنبه) مدعی شد: بر این باورم آمریکا می‌تواند نرخ تورم را کنترل کرده و پایین آورد. همچنین ما می‌توانیم بازار کار قدرتمند خود را حفظ کنیم. 

او در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی افزود: اکنون کشور شاهد کاهش نرخ بیکاری به پایین‌ترین میزان در نیم قرن اخیر و اشتغال زایی سالم است. همچنین شواهد حاکی از آن است که فشار بر روی بازار در حال کاهش بوده و در حال رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده خود برای کاهش نرخ تورم به میزان ۲ درصد طی ۲ سال آینده هستیم. 

داده‌های آماری درباره اقتصاد خارجی آمریکا که امروز منتشر شد نشان می‌دهد میزان کسری تجاری آمریکا در ماه آوریل به ۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به ماه مارس شاهد افزایش بوده است. در ماه مارس میزان کسری تجاری آمریکا ۶۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۲:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
ایران امریکا را تحریم کرد.
آخرین اخبار