در پی هشدارهای قرمز هواشناسی؛

ستاد مدیریت بحران شهرستان کنارک به حالت آماده باش درآمد

فرماندار شهرستان کنارک گفت: ستاد مدیریت بحران به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در وضعیت آماده باش قرار دارد.

عبدالغفور حوت  اظهار داشت: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی درباره طوفان حاره ای در دریا ستاد مدیریت بحران شهرستان اعم از دستگاه های خدماتی و امدادی برای پیشگیری از وقوع یا امدادرسانی در حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنارک تشکیل شده و دستورات لازم داده شده است، افزود: تمام مدیران تا پایان بحران در شهرستان حضور و تمامی مرخصی و ماموریت مدیران دستگاه اجرایی لغو و بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی به مردم و جهادکشاورزی اطلاع رسانی به کشاورزان را در دستور کار خودشان قرار بدهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی صیادان از رفتن به دریا تا اطلاع ثانوی ممنوع است، ادامه داد: شیلات جهت اطلاع رسانی تمامی‌قایق ها در سواحل این شهرستان به جای امن منتقل و لنج صیادی نکات ایمنی رعایت کنند.

فرماندار کنارک تصریح کرد: دریابانی و اداره شیلات شهرستان به منظور حفظ ایمنی اهالی صیادان تا اطلاع ثانوی از ورود هر شناور به دریا جلو گیری کنند.

 حوت گفت: تمهیدات لازم و اطلاع رسانی توسط شیلات برای شناور ها که در مسیر طوفان احتمالی قرار دارند انجام شده تا شناورها را در جای امن هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی با همکاری شرکت های خصوصی مستقر در شهرستان کنارک نسبت به ارسال دستگاه‌های لجستیک به مناطق مورد نیاز شهرستان اقدام کنند.

فرماندار کنارک با اشاره به ضروریت پاکسازی معابر آبراهه ها و زیر گذرها قبل از شروع طوفان به مجموعه شهرداری تاکید کرد.

حوت افزود: آموزش و پرورش و ورزش و جوانان شهرستان کنارک مدارس و سالن های ورزشی را در مواقع بحرانی و اضطراری آماده داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار