امام جمعه زاهدان: فضای آموزشی جذاب برای دانش آموزان مدارس استثنایی ایجاد شود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ایجاد فضای آموزشی جذاب و جذب امکانات برای دانش آموزان مدارس استثنایی یکی از کارهایی است که در این استان باید دنبال شود.

  روابط عمومی نماینده ولی فقیه در سیتسان و بلوچستان؛ آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس و جمعی از کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان اظهارداشت: در حوزه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تنها تغییر نام کافی نیست بلکه باید فرهنگ و نگاه خود را تغییر داده و توجه داشته باشیم که همه انسان‌ها دارای استعدادهایی هستند که خداوند متعال آن را در وجودشان قرار داده است.

وی افزود: در مقابل انسان‌هایی فاقد برخی استعدادها هم هستند که گاهی این نداشته‌ها نماد ظاهری دارد از جمله کسانی که قدرت بینایی، شنوایی یا توان حرکت ندارد و در مواردی نیز فرد فاقد استعدادهای فکری و عاطفی است که به ظاهر مشخص نیست و باید روی این جهت فرهنگ‌سازی کنیم تا مردم به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در خصوص فردی که نیازمند کمک‌های ویژه است همه باید برای کمک به او احساس مسوولیت کنند و او را عضوی از خود و جامعه بدانند چرا که این وظیفه ماست و عاطفه انسانی چنین چیزی را اقتضاء می‌کند و نباید از روی ترحم و منت‌گذاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: گاهی فرد دارای مشکل است اما خداوند استعدادهای ویژه‌ای در وجود او قرار داده و باید نسبت به این موضوع توجه داشت.

آیت الله محامی گفت: کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال انجام مجاهدت خاموشی هستند و کار آن‌ها از کارهای بسیار ارزشمند هست و از جهات مختلف ارزش آن دارای ضریب بوده و طبعا اگر انسان کارش را با خلوص نیت و به قصد عبادت انجام دهد نزد خدا ماجور است و قطعا هر چه کار سخت‌تر باشد ارزش آن نیز بیشتر است.

وی تصریح کرد:باید با دیپلماسی قوی بدنبال جذب اعتبارات کشوری و استانی باشیم و برای رفع خلأ از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده و هم افزایی در این رابطه وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار