مرز شوشمی ظرفیت‌ تبدیل شدن به یک مرز بین‌المللی ویژه گردشگری را دارد

مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه گفت : مرز شوشمی ویژگی‌ها و ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مرز بین‌المللی ویژه گردشگری در غرب کشور را دارد.

یونس امیری مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق گفت : شوشمی دومین مرز قدیمی استان محسوب می‌شود و رونق آن از اهمیت فراوانی برای مدیریت ارشد استان برخوردار است. 

وی برقراری تردد مسافری از این مرز را یکی از مطالبات دیرین مردم منطقه دانست و افزود: طی ماه‌های اخیر مذاکرات و رایزنی‌های بسیار گسترده و فشرده‌ای با مقامات اقلیم برای برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی انجام شده است.

مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق ادامه داد: خوشبختانه در دیدار اخیر استاندار حلبچه با استاندار کرمانشاه که با حضور حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و دیگر مسؤولان دو استان انجام شد؛ توافقات لازم صورت گرفت و مقرر شد ضمن تسریع در ایجاد زیرساخت لازم در عید قربان تردد مسافری از مرز شوشمی رسما آغاز شود.

وی، گردشگری را یک ظرفیت مهم برای توسعه اورامانات برشمرد و گفت: برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی یک گام مهم برای تبدیل منطقه اورامانات به یک مقصد دائمی در حوزه گردشگری است. 

وی تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن «شوشمی» در محدوده منظر جهانی هورامان و طبیعت و معماری زیبای منطقه و وجود بستر‌های فرهنگی لازم برای توسعه گردشگری در شهر‌ها و روستاها، این مرز از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مرز بین‌المللی ویژه گردشگری را داراست.

امیری عنوان کرد: می‌توان با استفاده از امکان تردد مسافری از مرز شوشمی و ظرفیت‌های گردشگری منطقه، یک تحول مثبت در اقتصاد مردم اورامان ایجاد کرد که البته تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های مناسب و توسعه محور است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار