ایجاد ۲۰هزار شغل با توسعه صنعت گردشگری محقق می‌شود

استاندار همدان از ایجاد ۲۰هزار شغل با توسعه صنعت گردشگری در این استان خبرداد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: هم اینک جوانان باید به سمت شغل‌های مهارت محور حرکت کنند چراکه حوزه تولید ما نه تنها با بیکاری مواجه نیست بلکه نیازمند افراد متخصص است.

او با بیان اینکه امروز فضای کسب و پیشه می‌تواند در عرصه شغل‌های مهارت محور ورود کند، تصریح کرد: ما باید توجه کنیم امروز در همه رده ها، مشاغل تخصصی شده و باید افتخار کنیم که متخصصان منشا کار‌های بزرگ هستند.

استاندار همدان افزود: رونق و شکوفایی بخش تولید آن نیازمند افراد متخصص، ماهر و توانمند است و می‌توان با ترویج و توسعه مهارت افزایی باید فرهنگ شغل‌های مهارتی در جامعه شکل بگیرد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: دولت به تنهایی در بحث اشتغال نمی‌تواند خیلی نقش ایفا کند و برخی استخدام‌های بی ضابطه در سنوات گذشته موجب ایجاد تورم و هزینه‌های بالا برای دولت شده است که به همین منظور، کوچک سازی و برون سپاری کار‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: به منظور اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت باید ازدواج ساده، آسان و بی پیرایه به عنوان یک فرهنگ عامه در جامعه نهادینه شود.

استاندار همدان تاکید کرد: خطر پیری و کهنسالی جمعیت، امروزه در کمین کشور ما قرار دارد و برخی از افراد تحت تاثیر فرهنگ بیگانگان در این مسیر قرار گرفته اند.

قاسمی فرزاد افزود: ساماندهی امور جوانان یکی از موضوعات مهم جامعه است که به همین منظور، رهبر انقلاب اسلامی نیز همواره توجه به امور جوانان را توصیه کرده‌اند.

او تصریح کرد: تلاش‌هایی که در رابطه با تسهیل ازدواج جوانان صورت گرفته، قابل تحسین است، اما موضوع اشتغال جوانان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار همدان تاکید کرد: برخی از کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان مجرد هستند که این موضوع هیچ توجیهی ندارد و باید اقدامات لازم همچون برگزاری دوره‌های مشاوره، برای ازدواج این افراد برنامه ریزی شود.

قاسمی فرزاد گفت: پیری جمعیت یکی از چالش‌های پیش روی جامعه است و تا ۱۵ سال آینده نسل جدید باید کار را به عهده بگیرد که این موضوع باید از هم اینک در باور‌های جوانان ما باید ایجاد شود.

او افزود: نباید شعاری عمل کنیم و باید همه دستگاه‌های مرتبط، رسانه ها، صدا و سیما، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه به پای کار بیایند و به صورت عملی در عرصه جوانی جمعیت وارد شوند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید همچون گذشته افراد فامیل برای ازدواج جوانان از طریق برنامه‌های هدفمند تلاش کنند، تصریح کرد: باید هزینه‌های ازدواج را کاهش دهیم چراکه بسیاری از افراد به خاطر همین برنامه‌های بدون توجیه (هزینه تالار و فیلمبرداری) برای ازدواج پیش قدم نمی‌شوند.

قاسمی فرزاد گفت: در مسیر ازدواج جوانان باید تسهیل‌گری کنیم و با ارائه تسهیلات اشتغال و مسکن، برای حل مشکلات آن‌ها گشایش ایجاد شود.

او افزود: اقدامات خوبی در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است و با ساخت این واحد‌های مسکونی بخشی از مشکلات جوانان استان برطرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.