باد و باران تا اوایل هفته آینده میهمان کرمان/ ثبت دمای ۴۶ درجه سانتیگراد در میانده

رئیس اداره کل هواشناسی کرمان گفت: تا اوایل هفته آینده، شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر و رگبار پراکنده باران فراهم است.

حمیده حبیبی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان کمی ابری تا تمام ابری است، گفت: تا اوایل هفته آینده در ساعات بعدازظهر، شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش تند باد‌های لحظه‌ای در سطح استان کرمان مهیا است. 

او افزود: طی این مدت با توجه به نوع بارش‌ها  به صوت رگبار‌های پراکنده باران، احتمال جاری شدن روان آب ها از با لادست، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: وقوع این ناپایداری در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب غرب استان کرمان بیشتر است.

او بیان داشت: وزش باد و گردوخاک در مناطق شرقی استان کرمان که باعث کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و افزایش غلظت غبار می شود، دور از انتظار نیست.

حبیبی افزود: میانده جیرفت در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان کرمان بود و لاله زار با دمای ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان کرمان به ثبت رسیده است.

او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.