آذربایجان غربی ۶ درصد جمعیت دامی کشور را دارد

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۶ درصد جمعیت دامی کشور به تعداد چهار میلیون و ۹۵۷ هزار راس متعلق به این استان است.

پرویز بستانچی معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو اصیل، گاو دو رگه، گاو بومی، گاو میش و شتر جمعیت دامی استان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک در این استان وجود دارد، افزود: بیشترین جمعیت دامی استان در گروه گوسفند و بره با تعداد چهار میلیون و ۱۲۶ هزار راس و بز و بزغاله به تعداد ۳۷۹ هزار راس است که به ترتیب ۷.۸ و ۲ درصد از دام کشور را تشکیل می‌دهند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در زمینه دام سنگین نیز بیش از ۴۰۷ هزار دام در استان وجود دارد که گاو دو رگه بیشترین تعداد را داراست که معادل ۵.۵ درصد این نوع دام در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲.۷ درصد از گاومیش کشور در آذربایجان غربی است، اضافه کرد: جمعیت گاومیش این استان نیز ۵۱ هزار و ۳۶۰ راس است.

بستانچی گفت: ۸۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو بومی هم در استان نگهداری می‌شود که هفت درصد جمعیت گاوی کشور در این بخش است همچنین ۴۱۰ نفر شتر هم در آذربایجان غربی پرورش داریم که ۰.۲ جمعیت شتر کشور است.

وی با بیان اینکه تعداد دامداری‌های کوچک روستایی چهار هزار و ۱۱۵ و تعداد دامداری صنعتی دارای پروانه بهره داری ۹۵۸ واحد است، افزود: امسال برنامه توسعه دامداری‌های صنعتی به تعداد حداقل ۵۰ واحد در استان مورد توجه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: تولید سالانه شیر در این استان ۳۳۹ هزار تن است که ۲۵ تا ۳۰ درصد آن در گاوداری‌های صنعتی تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.