تهران گردی؛

لذت کوهپیمایی در ارتفاع ۱۸۰۰‌ متری

پارک جنگلی لتمال کن واقع در شمال غرب پایتخت با جغرافیای بی‌نظیر یک محوطه عالی برای کوهنوردی و پیاده‌روی به شمار می‌رود.

این پارک جنگلی پر درخت و سرسبز، مکانی عالی برای جنگل‌نوردی فراهم کرده است. افرادی که علاقه دارند در محیط جدید و طبیعی به پیاده‌روی بپردازند، می‌توانند از پارک جنگلی لتمان و محیط سرسبز و دل‌انگیز آن استفاده کنند. پارک جنگلی لتمال در بزرگراه همت غرب، بزرگراه شهید خرازی، خروجی آبشار تهران، خیابان جدی اردبیلی قرار دارد.

جان‌پناهی به یاد شهید آتش‌نشان «امیدعباسی»
پارک جنگلی لتمال در شمال غرب پایتخت و در محدوده کن جای گرفته است. این پارک به دلیل آب‌وهوای مناسب و نزدیکی به کوه، علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی و پیاده‌روی و پیک‌نیک روزه را به سوی خود می‌کشد. این پارک ۱۰۰ هکتاری، در طرح تفصیلی تهران جزء کمربند سبز شهر تهران و طرح گلگشت تهران محسوب می‌شود. بوستان جنگلی لتمال کن در مسیر وزش باد‌های شرقی ـ غربی تهران واقع شده و سهم بسزایی در تلطیف هوای شهر تهران به‌خصوص حوزه غرب آن داراست. این پارک به دلیل دارا بودن مسیر‌های پیاده‌روی از مقاصد گردشگری و کوه پیمایی شهروندان تهرانی محسوب می‌شود.

پارک جنگلی لتمال یک جان‌پناه هم دارد. نخستین ایستگاه جان‌پناه در ارتفاعات تفریحی لتمال به نام «امید عباسی» شهید آتش‌نشان منطقه۲۲ نامگذاری شده و بیش از ۲۰‌متر وسعت دارد. برای ساختش از مصالح طبیعی که زیانی برای طبیعت ندارد، استفاده شده و به سبب سازه‌ای به «نمای ابرخشت» معروف است.

پارک جنگلی


بیشتربخوانید


مکان دیدنی در تهران

همسایه آبشار تهران
آبشار تهران که یکی از مقاصد گردشگری زیبای تهران به شمار می‌رود، در کنار این جنگل سرسبز و خرم واقع شده‌است. در این بوستان، طبیعت فرح‌بخش و زیبایی وجود دارد. فضای سنگی و پلکان این پارک، جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است. همچنین دریاچه لتمال یا همان دریاچه چیتگر نیز در کنار پارک جنگلی لتمان قرار دارد. امکان چادر زدن در این بوستان جنگلی وجود دارد.

بوستان جنگلی لتمال کن به‌طور کلی موقعیت گردشگری خاص خود را دارد و توانسته منطقه‌ای ایده‌آلی را شامل شود. شهرک چیتگر منطقه ۲۲ تهران و بوستان جنگلی لتمال کن از نظر آب و هوایی بسیار نزدیک به هم هستند.

منبع: همشهری آنلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار