اعتصاب یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های لندن در تابستان

فرودگاه هیترو در بحبوحه سفرهای تابستانی ۳۱ روز اعتصاب خواهند کرد، زیرا اتحادیه فرودگاه‌ها از اقدام جدیدی در مورد حقوق و دستمزد خبر داده است.

 قرار است بیش از ۲۰۰۰ تن از کارکنان فرودگاه هیترو در بحبوحه سفرهای تابستانی اعتصاب کنند که تقریباً هر آخر هفته از ژوئن تا آگوست را تحت تأثیر قرار خواهند داد، چیزی که اتحادیه به عنوان تشدید شدید تنش در میان کارکنان فرودگاه‌های انگلیس آن را توصیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری گاردین، خطوط هوایی از جمله ویرجین آتلانتیک، امارات، قطر، یونایتد، امریکن و دلتا اکنون ممکن است تحت تأثیر این موج اعتصاب‌ها قرار گیرند، زیرا کارکنان ترمینال ۳ این فرودگاه هم برای پیوستن به اعتصاب اعلام آمادگی کرده است.

هیترو در هفته‌های اخیر، از جمله در تعطیلات عید پاک و ماه می، اعتصاب‌های مشابهی را بدون ایجاد اختلال در رفت و آمد مسافران، مدیریت کرده است. گسترش این اعتصابات و نیز افزایش مدت زمان آن می‌تواند چالشی جدی برای مقامات انگلیس باشد.

شارون گراهام، دبیر کل اتحادیه فرودگاه‌های انگلیس، گفت: «ما به مقامات فرودگاه هیترو هشدار دادیم که اعتصاب در فرودگاه تا زمانی که پیشنهاد پرداخت منصفانه به کارگرانش ارائه نکند، ادامه خواهد داشت.»

او گفت که فرودگاه اولویت هایش را اشتباه گرفته است. این یک شرکت فوق‌العاده ثروتمند است که در تابستان امسال سود‌های بی‌سابقه‌ای را پیش‌بینی می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که سود سهام هنگفتی را به سهامداران بپردازد، با این حال کارگران آن به سختی می‌توانند مخارج زندگی خود را تامین کنند و دستمزد بسیار کمتری نسبت به کارگران سایر فرودگاه‌ها دریافت می‌کنند.

کارکنان امنیتی پیشنهاد افزایش دستمزد ۱۰.۱ درصدی را رد کرده‌اند و اتحادیه تاکید می‌کند که دستمزد‌ها از سال ۲۰۱۷ با قرارداد‌های جدید صادر شده در طول همه‌گیری کرونا، ۲۴ درصد به صورت واقعی کاهش یافته است. قرار است اعتصابات از روز شنبه ۲۴ ژوئن (۲ مرداد، کمی دیرتر از زمان برنامه ریزی شده)  آغاز خواهد شد.

خطوط هوایی همچنین نگران این هستند که اعتصاب‌های مکرر کنترل ترافیک هوایی فرانسه باعث اختلال در پرواز‌ها در طول تابستان شود و بسیاری از پرواز‌های بین المللی انگلیس مجبور به انحراف در اطراف حریم هوایی فرانسه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار