سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

اولویت دولت در سفر‌های استانی رفع محرومیت است

آقامیری گفت: در سفر‌های استانی اولویت دولت رفع محرومیت از استان‌های و شهرستان‌ها است.

آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دور دوم سفر‌های استانی تلاش نمایندگان رئیس جمهور در شهرستان‌ها پیگری مصوبات دور اول است.

وی در جلسه شورای اداری مراغه افزود: تلاش دولت مردمی توزیع عادلانه امکانات و زیر ساخت‌های در شهرستان‌ها و مناطق روستایی است.

وی اضافه کرد: در این سفر‌های مشکلات محلی و نیاز‌های منطقه‌ای بررسی و برای حل مشکلات برنامه ریزی می‌شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با توجه به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی این وزرات خانه از توسعه واحد‌های صنایع تبدیلی در این شهرستات حمایت می‌کند.

وی گفت: محل ایجاد این شهرک در مراغه مشخص شده و از هر طریق برای تملک ان تلاش خواهیم کرد.

آقا میری افزود: در کشور ۴میلیون ۲۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و در دوسال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده است.

وی با اشاره به سهم عشایر در تولید محصولات دامی افزود: این قشر تلاشگر با کمترین امکانات ۲۵ درصد نیاز دامی کشور را تامین می‌کنند.

وی بر بهره بردای صحیح و اصولی مراتع سهند و افزایش نظارت به مراتع تاکید کرد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، خواستار تخصیص اعتبار و اجرایی شدن مصوبات شهرستان مراغه دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری به استان شد.

علی علیزاده افزود: از محل سفر‌های استانی یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ازاد راه مراغه هشترود تخصیص یافته است

وی افزود: ایجاد شهرک صنایع غذایی یکی از مطالبات جدی و اساسی مردم و بخصوص کشاورزان شهرستان است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر مجلس شورای اسلامی، افزود: با ایجاد این شهرک صنایع غذایی محصولات کشاورزی و باغی شهرستان با ارزش افزوده بالا صادر و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی همچنین خواستار ایجاد صندوق توسعه کشاورزی برای حمایت از باغداران و تولید کنندگان این بخش شد.
آقای علیزاده در ادامه افزود: تکمیل جایگاه سوخت فرودگاه سهند و تخصیص اعتبار برای تکمیل جایگاه سوخت فرودگاه سهند از دیگر‌مطالبات شهرستان است.

وی در ادامه، با اشاره به سرمای دیر رس بهاره امسال خواستار اقدام جدی وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارت باغداران و کشاورزان از طریق تخصیص تسهیلات و استمهال وام‌های این بخش شد.

نماینده مراغه، با بیان اینکه مراتع سهند بزرگترین ذخیرگاه گیاهی و تامین اب شهر‌های منطقه است افزود: حفظ و احیای مراتع در شرایط فعلی یک ضرورت اساسی است.
فرماندار مراغه گفت: این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول باغی قطب تولید میوه در آذربایجان شرقی است.

آقای اسدیان افزود: سالانه بیش از ۷۰ هزار تن محصول زراعی در این شهرستان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرستان مراغه قطب تولید عسل، سیب، گوشت مرغ و تخم مرغ در استان و شمالغرب کشور است.

وی گفت: سرمای دیر رس بهار امسال به محصول بیش از ۷۰ در صد باغ‌های شهرستان خسارت وراد کرده است.

به گفته فرماندار مراغه، پیگیری استان شدن مراغه، راه اندازی دهکده توریستی برای رونق اشتغال، توجه به خرید تضمینی گندم به عنوان کالای اساسی، تخصیص اعتبار برای ساماندهی رصد خانه تاریخی مراغه بخشی از مطالبات مردم این شهرستان است.

وی در ادامه افزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، تخصیص اعتبار برای تکمیل جایگاه سوخت فرودگاه سهند، تخصیص اعتبار برای تکمیل ورزشگاه ۵ هزار نفری، افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی مراغه از خواسته‌های مردم شهرستان از دولت است.

فرماندار مراغه در ادامه، گفت: پوشش گیاهی مراتع سهند به خاطر بهره برداری نادرست نیازمند اجرای طرح‌های مرتعداری و احیا است.

اسدیان افزود: راه اندازی صندوق توسعه کشاورزی، تخصیص اعتبار برای آغاز ساخت مجتمع سینمایی، تخصیص اعتبار برای رونق بندر خشک در مراغه و تخصیص اعتبار برای احداث کمربندی از مطالبات شهرواندان مراغه‌ای است.

در این جلسه جمعی از فعالان تولیدی، صنعتی و فرهنگی در سخنان جداگانه خواسته‌ها و مطالبات خود را در زمینه فرهنگی، حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی را خواستار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار