سفر وزیر خارجه تایوان به اروپا در بحبوحه مخالفت‌های چین

وزیر خارجه تایوان قرار است هفته آینده به قاره سبز سفر و با مقامات اروپایی دیدار و گفتگو کند.

چین جزیره تایوان را بخشی از سرزمین مادری می‌داند و بار‌ها بر بازگشت صلح آمیز این جزیره به تحت حاکمیت پکن تاکید داشته است. با این حال، آمریکا و متحدانش با مداخله آشکار در امور داخلی پکن به گسترش روابط دیپلماتیک و نیز ارسال تسلیحات به منظور تقویت نظامی تایوان علی رغم هشدار‌های چین ادامه می‌دهند. میزبانی از مقامات سیاسی تایوان از جمله اقدامات تحریک آمیزی است که باعث واکنش تند پکن می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند جوزف وو، وزیر خارجه تایوان قرار است بدون اعلان قبلی طی هفته آتی به اروپا سفر کرده و با مقامات عالی رتبه قاره سبز دیدار و گفتگو کند. دیدار با رئیس جمهور جمهوری چک که پیش‌تر بار‌ها از گسترش روابط با تایوان سخن گفته بود یکی از جنجالی‌ترین دیدار‌های این سفر خواهد بود. 

دو مقام آگاه تاکید کردند: جوزف وو در سفر به قاره اروپا قرار است از بروکسل، مقر اتحادیه اروپا نیز دیدار کرده و با مقامات اروپایی مستقر در این شهر گفتگو کند. همچنین وی به پراگ، پایتخت جمهوری چک سفر خواهد کرد. 

یکی از این منابع افزود: وزیر خارجه تایوان قرار است ۱۴ ژوئن در یک کنفرانس امنیتی در پراگ حضور بهم رساند و پس از آن با رئیس جمهور جمهوری چک دیدار و گفتگو کند. 

وزارت خارجه تایوان حاضر به پاسخگویی به سوالات رسانه‌ها درباره این سفر نشد. وزارت خارجه چین نیز حاضر به گفتگو پیرامون این موضوع نشده است. 

وزیر خارجه تایوان پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ به بروکسل سفر کرده و سپس از جمهوری چک و اسلواکی نیز دیدن کرد. وی در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی در یک اندیشکده به سخنرانی پرداخت و در پراگ، پایتخت جمهوری چک با مقامات محلی از جمله شهردار پراگ گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار