دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حافظه محوری در دانشگاه ها به عقلانیت محوری تبدیل شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در فضای‌های علمی و دانشگاهی حافظه محوری باید به عقلانیت محوری تبدیل شود.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست استاد بسیجی و دانشگاه تمدن ساز که به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری، روز پنجشنبه در سبزوار برگزار شد، افزود: دانشگاه‌های کشور باید نماد شبکه‌سازی علمی باشند و در تعامل با یکدیگر از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

وی با تاکید بر به روز رسانی نقشه جامع علمی کشور، بیان کرد: در گذشته ساختاری برای نقشه جامع علمی نبود، به همین منور و برای رفع این نقصان، کمیته‌ای ایجاد و هیات‌های اندیشه ورز در برخی دانشگاه‌ها به این موضوع کمک می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: علوم انسانی نیازمند تحول است و در این مسیر روزآمدی، بومی سازی و علمی کردن آن ضروری و مورد تاکید است؛ ولی تحول در حوزه علوم انسانی به این مفهوم نیست که هر نظریه که از غرب آمده، اشتباه است.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه در رشد مقالات موفق بوده ایم، تصریح کرد: در این باره نباید تنها به مقاله نویسی بسنده کرد، چراکه مقالات کاربردی و مسئله محور، مهم هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی از تلاش‌های مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه به لحاظ برپایی کرسی‌های نظریه پردازی و نوآوری، در ردیف دانشگاه‌های موفق کشور بوده و تاکنون ۴۲ کرسی نظریه پردازی و یک نشست نوآوری برگزار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار