ممنوعیت ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌های لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد: ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌های استان ممنوع است.

 داریوش حسن نژاد  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در جلسه مطالعات تعیین حد بستر، حریم و ساماندهی رودخانه‌های خرم آباد و الیگودرز، اظهار داشت: هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها مستلزم اخذ استعلام از وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای است.

او گفت: تاکنون ۱۰۰ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم و ساماندهی مناطقی از رودخانه‌های خرم آباد و الیگودرز در مراکز جمعیتی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه مطابق آئین‌نامه تعیین بستر و حریم رودخانه‌ها، هر نوع تصرف در بستر و حریم منوط به موافقت کتبی و قبلی وزارت نیرو است، بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات وابسته به دولت مکلف هستند قبل از اجرای طرح‌های عمرانی و صدور پروانه نسبت به استعلام حدود بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار، مسیل‌ها، مرداب‌ها و برکه‌های طبیعی از شرکت آب منطقه‌ای اقدام کنند.

حسن نژاد، افزود: حفاظت از رودخانه‌ها به مثابه سرمایه‌ای ملی و یکی از منابع مهم آبی کشور یک ضرورت است که با همکاری همه افراد جامعه برای دستیابی به اهداف مشترک درزمینه‌های کشاورزی، شرب، صنعتی، بهداشتی و اقتصادی باعث صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها و زمان خواهد شد.

 

برچسب ها: آب ، حریم رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
منظور از ساخت ساز دقیقا چیه؟ فقط ساختمان یا اینکه جاده و خیابان هم جز این ساخت و ساز هستن؟
آخرین اخبار