نخست وزیر و وزیر دفاع سوئد اعلام کردند به ناتو اجازه خواهند داد قبل از پیوستن رسمی به این ائتلاف نظامی، نیروهای خود را در خاک سوئد مستقر کند.

اولف کریسترسون، نخست وزیر و پال جانسون، وزیر دفاع سوئد می‌گویند دولت این کشور تصمیم گرفته نیرو‌های مسلح سوئد به همراه نیرو‌های کشور‌های عضو ناتو آماده سازی‌هایی را برای انجام عملیات مشترک در آینده انجام دهند. 

به گزارش رویترز، این دو مقام سوئدی اعلام کردند به عنوان بخشی این این تصمیم، ممکن است تجهیزات و پرسنل خارجی به طور موقت در خاک سوئد مستقر شوند. به گفته آن‌ها «این تصمیم پیام روشنی به روسیه می‌فرستد و دفاع سوئد را تقویت می‌کند».

گفتنی است، سوئد سال گذشته پس از آغاز جنگ اوکراین برای پیوستن به ناتو درخواست داد. مخالفت‌های ترکیه و مجارستان نهایی شدن این پیشنهاد را به تعویق انداخته است. ترکیه به دنبال امتیازخواهی از سوئد است و به دلیل سکونت برخی اعضای پ ک ک در خاک سوئد حاضر به تصویب طرح پیوستن این کشور نمی‌شود. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به تازگی برای جلب رضایت ترکیه شخصا به این کشور سفر کرده و انتظار می‌رود سوئد در نشست ناتو در ماه آینده رسما به این ائتلاف نظامی بپیوندد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
حد اقل عملکرد دهه گذشته ناتو را نگاه کنید غیر از کشتن کودک وزن و پیرمرد بی دفاع که عنوان تروریسم به آنها داده شده دیگر چیست آنها حتی با یک فرد مسلح در گیر نشده اند اینقدر دولتمردان خا ئن به کشورشان ساکت می نشینند که یکی از پسران خانواده ملکه انگلیس افتخار میکند که چند کودک افغانی را کُشته ودر ناتو عملیات داشته
آخرین اخبار