دیپلماسی فعال دولت در کاهش نرخ تورم موثر بوده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و بهبود روابط کشورمان با برخی کشور‌های مختلف جهان تاثیری مثبت در کنترل قیمت‌ها و کاهش نرخ تورم داشته است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان افزود: آیت الله ابراهیم رئیسی یک رئیس جمهور پرکاری است و در سفر اخیر وی (به استان آذربایجان شرقی) دستاورد‌های ارزشمندی را رونمایی کرد.

او با اشاره به اینکه سفر‌های استانی رییس جمهور دستاورد‌های ارزشمندی را برای مناطق مختلف کشور داشته است، اظهار داشت: احیاء واحد‌های تولیدی راکد و توسعه زیرساخت‌های اساسی نویدبخش وضعیت معیشتی و اقتصادی بهتر برای اقشار مختلف جامعه است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: وظیفه یک رسانه انعکاس واقیعت‌ها است؛ البته رسانه حق دارد نقطه ضعف را هم مطالبه کند، اما اگر فقط به نقاط ضعف بپردازد موجب ناامیدی و از بین بردن سرمایه اجتماعی در جامعه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه مسوولان در راس ایجاد امید آفرینی قرار دارند، تاکید کرد: مساله امید مشارکت همه اقشار جامعه را می‌طلبد و ضعف‌های امروز جامعه برآیند عملکرد همه اقشار جامعه است.

آیت‌الله شعبانی موثقی با بیان اینکه امیدبخشی پویایی جامعه را به دنبال دارد، افزود: واقعیات اجتماعی نیازمند مسوولیت پذیری همه ما است و مردم باید با امیدآفرینی موجب پویایی جامعه شوند.

او اظهار داشت: موشک‌های هایپرسونیک اَبَر فراصوت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک موفقیت بزرگ و ارزشمند دفاعی برای کشور محسوب می‌شود و این دستاورد هم دنیا را مبهوت قدرت نمایی ما و هم دشمنان ما را متحیر کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این دستاورد محاسبات دشمن را به هم ریخت، گفت: این دستاورد‌ها بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور را تقویت و موجب امنیت و صلح پایدار می‌شود.

او افزود: امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بسیاری از سردمداران آن فقط زبان زور را می‌فهمند.

آیت‌الله شعبانی موثقی گفت: با بررسی وضعیت دنیا در قرن بیستم و در طول ۱۰۰ سال گذشته در می‌یابیم که بیش از ۱۸۷ میلیون نفر قربانی جنگ شده اند.

او اظهار داشت: در جنگ جهانی اول ۱۰ میلیون نفر کشته و ۱۲۱ میلیون نفر زخمی شدند و در جنگ جهانی دوم متفقین ۶۱ میلیون نفر و متحدین ۱۲ میلیون نفر کشته دادند؛ در دنیایی که این شرایط را دارد آیا مستکبران عاقل شده‌اند؟

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در دنیای امروز اگر کشوری ضعیف باشد زیر پای قلدر‌ها له می‌شود، افزود: طبیعت دنیای تمدن امروزی این است، این که گفته می‌شود امروز دنیای مذاکره هست و دنیای موشک نیست با واقعیات میدان سازگار نیست.

او تاکید کرد: هرچه کشور قوی‌تر شود به صلح نزدیک‌تر است و مذاکرات بهتری می‌تواند انجام دهد؛ ما دوگانه نداریم که یا باید موشک داشته باشیم یا مذاکره کنیم بلکه ما باید قدرت پیدا کنیم و مذاکره کنیم.

آیت‌الله شعبانی موثقی تصریح کرد: سیاست دنیا نشان می‌دهد که اقتدار بیشتر، مذاکرات بهتری ایجاد می‌کند.

او یادآور شد: معیشت در فضایی ایجاد می‌شود که امنیت پایداری باشد اگر کشوری امنیت نداشته باشد بدون شک سرمایه گذاری صورت نمی‌گیرد و اقتصاد نیز رشد نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع امید و ایمان اشاره کردند و مستحضرید که ناامیدی در جامعه موجب تلخ شدن زندگی فردی و اجتماعی و هدر رفت ظرفیت‌ها را به دنبال دارد.

او با اشاره به اینکه نا امیدی کارکرد‌های جامعه و سرمایه‌های اجتماعی را از بین می‌برد، اظهار داشت: امید در جامعه تحرک ایجاد می‌کند؛ متعجبم از افراد و رسانه‌هایی که هیچگاه به روح کلی حاکم بر جامعه کاری ندارند و فقط منافع سیاسی خود را لحاظ می‌کنند و اخبار منفی را منعکس می‌کنند.

آیت‌الله شعبانی موثقی تاکید کرد: مسوولان آموزش و پرورش مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی باید در ایام تعطیلی مدارس در فصل تابستان برنامه اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان داشته باشند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.