انقلابی بودن را نباید محدود به یک نگاه سیاسی خاص دانست

 سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: انقلابی بودن را نباید محدود به یک نگاه سیاسی خاص دانست چرا که این موضوع دامنه وسیعی دارد.

 غلامحسن اسلامی‌صدر سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در جلسه با دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی قزوین افزود: وجه تمایز کشور ما با سایر کشور‌ها مشارکت و تصمیم‌گیری مردم است، چیزی که به ندرت در مناطق دیگر دنیا می‌توان آن را پیدا کرد.

وی ادامه داد: قانون اساسی در بسیاری از کشور‌ها وجود ندارد و بسیاری از کشور‌ها نیز تا به حال رفراندوم برگزار نکرده‌اند، اما اساس قانون و جمهوری اسلامی براساس رفراندوم برپا شده است.

اسلامی صدر، یکی از ابزار‌های مشارکت مردم را احزاب دانست و تصریح کرد: اصلی‌ترین دلیل وجود احزاب، جلب مشارکت است و گذر از مراحل توسعه نیز بدون احزاب محال است و برای رسیدن به توسعه نیاز به احزاب قوی داریم، نیاز است که احزاب به منظور تقویت خود جلسات تبیینی، آموزشی، درون حزبی و تشکیلاتی برگزار کنند.

این مسوول اضافه کرد: اگرچه حزب دارای اهمیت است، اما نگاه ما به افراد نگاه خارج از حزب و مبتنی بر ۲ معیار "انقلابی بودن" و "سالم بودن" است، انقلابی بودن را نباید محدود به یک نگاه سیاسی خاص دانست چرا که این موضوع دامنه وسیعی دارد و هرکسی که به مبانی حضرت امام (ره) اعتقاد داشته باشد انقلابی محسوب می‌شود.

سرپرست فرمانداری قزوین یادآور شد: سالم بودن فرد هم مبتنی بر منافع مردم است، فردی که در مسوولیت منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح دهد، فردی سالم تلقی می‌شود، مقدم دانستن منافع عمومی در مسوولیت دولتی و اجتماعی معیار سالم بودن فرد است.

این جلسه که با حضور دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی برگزار شد، هر یک از حاضران دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل مختلف شهرستان و فضای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بیان کردند.

 

 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار