مشکل برپایی کلاس های آموزشی انجمن خوشنویسان مشهد برطرف شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشکل کلاسهای آموزشی انجمن خوشنویسان در مشهد با پیگیریهای انجام شده برطرف شد و برپایی این کلاسها در مجتمع فرهنگی و هنری "سلطانعلی مشهدی" باقی می‌ماند.

محمد حسین‌زاده روز شنبه در دیدار با اعضای انجمن خوشنویسان ایران در مشهد افزود: استفاده تشکلهای غیر دولتی از فضاهای دولتی مانند مجتمع های فرهنگی و هنری وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف درآمدزایی منع قانونی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین تلاش زیادی شده است تا استفاده انجمن خوشنویسان مشهد از ساختمان "سلطانعلی مشهدی" واقع در منطقه قاسم آبا این شهر، منطبق بر ضوابط قانونی تسهیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: از آنجا که عرصه ساختمان "سلطانعلی مشهدی" متعلق به انجمن خوشنویسان و عیان متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، این هم پیوندی برای برگزاری کلاسهای آموزشی زمینه ساز استمرار آن در همان ساختمان خواهد بود.

وی بیان کرد: انجمن خوشنویسان مشهد با برخورداری از ۸۰۰ هنرمند ممتاز در این شهر و خراسان رضوی هنوز نتوانسته است هنر خوشنویسی را به عنوان یک هنر قدسی که تجلی آن کتابت قرآن کریم است، به زندگی مردم وارد کند.

حسین زاده اضافه کرد: نقش انجمن خوشنویسان مشهد در دیوارنویسی های اطراف شهر، رویدادهای فرهنگی و مذهبی و خوشنویس کردن مردم از طریق دستگاه های اجرایی دولتی و جلوه های بصری شهرها بسیار موثر است، لذا باید طرحهایی برای ورود خوشنویسان به هیات های مذهبی، مساجد و تکایا، مدارس و دستگاه های اجرایی دولتی ارایه دهد تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنها برای استفاده مدیران و دستگاه های اجرایی مرتبط دفاع کند.

وی میدان داری انجمن خوشنویسان با ظرفیت قابل توجه خود در رویدادهای ملی و مذهبی را ضروری دانست و گفت: خوشنویسان این انجمن باید در رویدادها علمداری کنند، لذا لازم است طرحهای کارشناسی شده و منطبق بر واقعیات جامعه از سوی این انجمن تدوین و ظرف ۲ هفته آینده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.