مسیر حرکت زائران ایرانی به منا و عرفات بررسی می‌شود

چادر‌های زائران ایرانی برای ایام تشریق آماده شده و مسؤولان کشورمان در عربستان به منظور ایمن‌سازی و حفظ سلامت زائران، مسیر حرکت آن‌ها از هتل محل اسکان تا چادر‌های منا و عرفات را بررسی می‌کنند.

چادر‌های منا و عرفات برای حضور میلیونی زائران حج تمتع سال جاری آماده شده است و سعودی‌ها هم به منظور بررسی وضعیت چادرها، به صورت دوره‌ای در آنجا حضور می‌یابند و حتی همراه نمایندگان کشور‌های مختلف در بازدید از چادر‌ها می‌پردازند.

محل اسکان زائران کشور‌های مختلف در ایام تشریق را سعودی‌ها تعیین می‌کنند و هر کشوری بسته به سهمیه و تعداد زائران، چند چادر دارد که باید آن را تجهیز کند. برخی از کشور‌ها با توجه به محدود بودن تعداد زائران، چادر‌ها را با تخت و سایر وسایل رفاهی تجهیز می‌کنند که البته امسال به دلیل گرمای هوا در ایام حج تمتع، نصب وسایل سرمایشی بیش از سایر امور مورد توجه مسؤولان کشور‌های مختلف قرار دارد.

یکی از نکات قابل توجه تفاوت چادر‌های عرفات و منا است. چادر‌های عرفات پارچه‌ای و به صورت موقت راه‌اندازی می‌شود. اما چادر‌های منا که به صورت برزنتی است، از سال‌های گذشته برپا شده و هر چادر با مساحت مشخص آماده میزبانی از زائران است.

مسیر حرکت زائران ایرانی به منا و عرفات بررسی می‌شود

به گفته ناصر حویزاوی، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان از امروز مسیر حرکت زائران ایرانی از هتل محل اسکان تا محل حضور در سرزمین عرفات و چادر‌های منا با نیرو‌های سعودی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در ایام تشریق مشکلی در انتقال یا اسکان و بیتوته زائران کشورمان ایجاد نشود و حج ایمنی را داشته باشیم.

سعودی‌ها برای تردد زائران کشور‌های مختلف نقشه‌ای تهیه کرده و در اختیار مسؤولان کشور‌ها قرار داده‌اند تا زائران هر کشوری از مسیر حرکت به سوی منا و انجام مناسک حج تمتع به ویژه رمی جمرات مطلع باشند.

راه‌اندازی چادر مرکز پزشکی حج و زیارت در ایام تشریق

البته با توجه به حفظ سلامت زائران کشورمان، چادر مرکز پزشکی حج و زیارت هم در ایام تشریق راه‌اندازی می‌شود تا در صورت نیاز، پزشکان اعزام شده به سرزمین وحی بتوانند به زائران خدمات ارائه کنند.

برچسب ها: حج تمتع ، حجاج ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار