افتتاح ۵ طرح کشاورزی در فامنین

مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۵ طرح کشاورزی بالغ بر ۱۷۸ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

منصور خزایی افزود: در هفته جهاد کشاورزی امسال ۵ طرح گلخانه‌ای، آبیاری تحت فشار ،قنوات و دامپروری  در این شهرستان با اعتباری افزون بر ۱۷۸ میلیارد ریال  با اشتغال ۲۴ نفر از سوی بخش خصوصی  به بهره برداری خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه از این تعداد طرح  2 طرح قابل افتتاح  مربوط به طرح های  گلخانه‌ای سبزی و صیفی در روستاهای نگارخاتون و قوشجه است، افزود: افتتاح و بهره برداری گلخانه سبزی وصیفی روستای قوشجه با مساحت ۷۲۸۶  متر مربع با تولید ۲۵۵ تن برای 8 نفر و گلخانه سبزی و صیفی روستای نگارخاتون به مساحت ۳۵۱۵ با میزان تولید ۴۷ تن برای 5 نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

خزایی همچنین با اشاره به طرح قابل افتتاح گاو شیری ۷۵ راسی در روستای فیض آباد در هفته جهاد کشاورزی، تصریح کرد: برای این طرح اعتباری افزون‌بر ۱۱۸ میلیارد ریال هزینه صرف شده که از این میزان هزینه صرف شده ۲۴ میلیارد ریال آورده متقاضی و ۹۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بانک کشاورزی بوده است.

او گفت: در این طرح با  استفاده از دانش فنی و بهبود مدیریت دام، میزان تولید این واحد شیری در هر دوره ۱۱۲۵  تن خواهد بود و برای ۶ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت ضمن اینکه مساحت تأسیسات مسقف این طرح ۱۵۱۰ متر مربع و مساحت تاسیسات غیر مسقف این طرح ۱۸۸۱ متر مربع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.